به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به 400 هزار میلیارد تومان مالیات فراری در کشور، افزود: مجلس باید سعی کند منابعی غیر از نفت را جست و جو کند و دانه درشت ها و مرفهان بی درد را در دریافت مالیات از یاد نبرد.
وی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال آینده توسط رئیس جمهوری به مجلس گفت: نمایندگان بودجه را به نفت نبندند زیرا بودجه ای که به نفت وصل باشد دائم نوسان خواهد داشت و حال آنکه منابع بودجه به درستی تنظیم شود کشور می تواند روی ریل آرامش قرار گیرد.
حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: هم اینک دولت برای آب، برق، گاز، بنزین و... یارانه می دهد و کسانی که از این موارد سهم کمتری دارند یارانه کمتری نیز از دولت می گیرند و حال آنکه عده ای مرفه چندین برابر یارانه دریافت می کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت یافتن راه نجاتی برای افراد مستضعف که این روزها به سختی زندگی می کنند، افزود: لازم است راهی برای به دام انداختن این مرفهان بی درد، که به عدالت پایبند نیستند، نیز پیدا شود.
وی با انتقاد از کاهش بودجه فرهنگی گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است ولی برای مسائل فرهنگی انقلاب بودجه ای نداریم و حتی یک ریال برای نماز جمعه ها بودجه در نظر گرفته نشده است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تاکید بر ضرورت افزایش بودجه فرهنگی و پژوهشی در مجلس، اظهار داشت: گاهی اوقات در فضاهای مجازی به دریافت حقوق بالا توسط طلبه ها اشاره می شود در حالی که حوزه ها و طلاب حتی یک ریال از بودجه سهم ندارند.
وی گفت: شهریه یک سال طلاب حتی به اندازه سه ماه حقوق یک معلم هم نمی شود و حوزه های علمیه در طول تاریخ فقط با کمک های مردمی اداره شده اند.
امام جمعه بجنورد به سالگرد 9 دی اشاره کرد و گفت: در این روز بصیرت و غیرت دینی مردم به اوج رسید و توطئه های چندین ماهه دشمنان و فتنه گران نابود شد.
یعقوبی از بصیرت در دین مبین اسلام به عنوان یک اصل و سفارش اکید یاد کرد و افزود: 9 دی یک حرکت نمادین تاریخی امت و امام بصیر در کشور و محصول یک مدیریت زیبا در شرایط بحرانی بود در حالی که فتنه 88 جنگ لجاجت با نجابت بود.
حجت الاسلام یعقوبی با تاکید بر بازخوانی 9 دی برای نسل جدید، اظهار داشت: این انقلاب مفت به دست نیامده که مفت از دست برود.
وی همچنین رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و از وی به عنوان استادی بزرگ، عالمی برجسته، کارگزاری باوفا، عضوی موثر در شورای نگهبان و رئیسی موفق در مجمع تشخیص مصلحت نظام و برادر سه شهید یاد کرد.‌
حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به چاپ 60 جلد کتاب علمی سطح بالا توسط این عالم بزرگ، گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی در طول حیات خود از هیچ کاری برای خدمت به انقلاب شانه خالی نکرد و عالمی باوفا برای رهبر و انقلاب بود.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.