حجت الاسلام محمد صالحی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 2 هزار و 400 نفر در سامانه «ایران قرآن» ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به آغاز دومین دوره آزمون حفظ و معارف قرآن کریم از امروز در 18 رشته در استان، گفت: ثبت نام در هشت رشته حفظ شامل حفظ جزء 30، جزء یک، سه جزء اول، پنج جزء اول، 10 جزء اول، 15 جزء اول، 20 جزء اول و حفظ کل انجام می شود.
وی افزود: در رشته معارف نیز علاقه مندان می توانند در رشته های ترجمه و مفاهیم و معارف قرآن، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم در این مسابقات شرکت کنند.
حجت الاسلام صالحی نیا گفت: معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، سبک زندگی و سیره معصومین، ترجمه و مفاهیم قرآن و روخوانی قرآن نیز از دیگر رشته های این آزمون در بخش معارف است.
وی اظهار داشت: این آزمون در سه بخش برگزار می شود که آزمون الکترونیکی اول و دوم اسفند، رشته کتبی همزمان با سراسر کشور 9 اسفندماه و رشته شفاهی از 11 تا 16 اسفند برگزار خواهد شد.
وی گفت: آزمون حفظ جزء 30 برای دانش آموزان نیز به احتمال زیاد 18 تا 23 اسفندماه توسط آموزش و پرورش برگزار می شود.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه علاقه مندان از امروز تا 30 دی ماه سال جاری برای ثبت نام مهلت دارند، افزود: هر فرد می تواند در چهار رشته این دوره از مسابقات شرکت کند.
وی گفت: در پایان این مسابقات برای کسانی که نمره کتبی آنها بالای 70 و نمره شفاهی آنها 75 به بالا باشد گواهینامه رشته مربوطه صادر و کسانی که امتیاز آنها بیش از 90 باشد تقدیرنامه دریافت می کنند.
وی افزود: همچنین تمامی کسانی که نمره بالای 75 کسب کرده باشند نیز در قرعه کشی پایان مسابقات شرکت داده می شوند.
صالحی نیا خاطرنشان کرد: با توجه به افزودن آزمون جزء 30 برای دانش آموزان، در این دوره از مسابقات پیش بینی می شود افزون بر 10 هزار نفر در این مسابقات شرکت کنند.
به گزارش ایرنا پارسال، در نخستین دوره مسابقات قرآن و معارف، افزون بر 2 هزار و 200 نفر در استان خراسان شمالی شرکت کرده بودند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.