محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 11 هزار و 220 نفر در بخش دولتی و هفت هزار نفر در آموزشگاه های آزاد، آموزش دیده اند.
وی افزود: در بازه 9 ماهه آموزشگاه های آزاد 74 درصد و بخش دولتی 85 درصد برنامه های امسال حوزه آموزش و فنی و حرفه ای را محقق کرده اند.
وی با بیان اینکه 151 آموزشگاه تعهد آموزشی یک میلیون و 900 هزار نفرساعت شامل 9 هزار نفردوره را دارند، گفت: بخش دولتی نیز 2 میلیون و 12 هزار نفرساعت شامل 12 هزار و 675 نفردوره تعهد دارد که امید است تا پایان سال محقق شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: این آموزش ها در زندان ها، پادگان های آموزشی، آموزش در کنار دانشگاه ها، صنایع و صنوف، کارخانجات، آموزش روستایی و عشایری و مراکز ثابت فنی و حرفه ای ارائه شده است.
رضایی اظهار داشت: هم اکنون آموزش های فنی و حرفه ای در 300 حرفه آموزشی در بخش دولتی و خصوصی در حال انجام است که آموزشگاه های آزاد درحال توسعه رشته ها نیز هستند.
وی بر توسعه بخش خصوصی و واگذاری امور غیرحاکمیتی به آنان تاکید کرد و گفت: اگر بخش خصوصی فعالیتی را آغاز کند، برای حمایت از آن، بخش دولتی بعد از 6 ماه فعالیت در آن حوزه را تعطیل خواهد کرد تا میدان برای کار بخش خصوصی باز شود.
وی اظهار داشت: تمامی آموزش های مهارتی در بخش دولتی رایگان و در بخش خصوصی با پرداخت هزینه و شهریه مصوب انجام می شود و بخش دولتی تنها در رشته هایی که نیازمند سرمایه گذاری بالا است و بخش خصوصی نمی تواند در آن فعالیت داشته باشد، انجام وظیفه می کند.
وی افزود: این اداره کل امسال ساخت پنج طرح عمرانی شامل مرکز فنی و حرفه ای راز و جرگلان، گرمه و بجنورد و مجتمع آموزشی 18 ماهه و مرکز خواهران آشخانه را در دست اجرا دارد.
مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: برای ساخت و تکمیل این طرح ها 15 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که چهار طرح تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
رضایی اظهار داشت: بر اساس سند توسعه استان و سند توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در سال آینده 10 درصد به آموزش های فنی و حرفه ای در حوزه های مختلف افزوده می شود.
وی برنامه اداره کل متبوع خود را آموزش فنی و حرفه ای در مناطق آسیب دیده اجتماعی دانست و افزود: مناطق حاشیه نشین، معتادان بهبود یافته و مددجویان زیر پوشش برنامه های آموزشی قرار خواهند گرفت.
خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.