مرتضی صفی پور رشوانلو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت برای 161 بانوی سرپرست خانوار ساکن شهر و مجریان طرح های خودکفایی یک میلیارد و 450 میلیون ریال حق بیمه اجتماعی پرداخت شده است.
وی پرداخت هزینه های درمانی و فرانشیز برای 315 نفر به مبلغ 428 میلیون ریال و کمک به تامین تجهیزات پزشکی و درمانی، 93 بیمار صعب العلاج به مبلغ 209 میلیون ریال را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: 34 میلیون ریال هم برای کمک به رفع سوء تغذیه 31 بیمار صعب الاعلاج و سالمند پرداخت شده است.
صفی پور رقم پرداختی برای کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی با توزیع اقلام مورد نیاز را، 42 میلیون ریال دانست و گفت: در این بخش 420 نفر از مزایای اجرای آن برخوردار شدند.
وی با اشاره به اینکه با مشارکت شبکه بهداشت شهرستان کودکان زیر 5 سالی که دچار سوء تغذیه شده و از مددجویان این دستگاه هستند شناسایی می شود افزود: این تعداد امسال 150 نفر بودند که 104 میلیون ریال برای کمک به برطرف شدن مشکل این کودکان پرداخت شده است.
وی یادآور شد: در این واحد، کمک به برطرف شدن سوءتغذیه مادران باردار و شیرده هم در دستور کار است که امسال برای 9 نفر به مبلغ 54 میلیون ریال هزینه پرداخت شده است.
صفی پور با اشاره به اینکه بیماران زمین گیر نیازمند مراقبت مددجویان این دستگاه 40 نفر هستند که در حال حاضر فقط 23 نفر کمک هزینه ماهیانه دریافت می کنند افزود: سایر افراد در نوبت قرار دارند.
وی گفت: با توجه به هزینه های سنگین بیماران زمین گیر به 23 نفر ماهیانه مبلغ یک میلیون ریال کمک هزینه پرداخت می شود و مابقی بیماران در نوبت نیز ضمن برخوداری از سبدهای غذایی به تناسب اعتبارات، از محل تامین مایحتاج، از جمله تخت، تشک مواج، پوشک بزرگسالان و ویلچر مساعدت می شوند.
صفی پور گفت: از ابتدای امسال از خدمات این بخش یک هزارو 179 نفر برخودار شدند.
افزون بر سه هزار خانوار در شهرستان فاروج از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند.
7187/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.