مطابق با شاخص های تعریف شده از سوی دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، دهستان های مناطق محروم از ضریب ۶ تا ۹ درجه بندی شده اند که مناطق با ضریب ۶ دارای کمترین محرومیت و مناطق با ضریب ۹ بیشترین محرومیت را در بردارند.
به گزارش ایرنا، مجید الهی راد روز سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: این نهاد، 25 هزار نفر زن سرپرست خانواده، سه هزار و 500 یتیم، سه هزار و 700 کودک بد سرپرست و یا بدسرپرست و یا محروم از حمایت والدین را در قالب ' محسنین' زیر پوشش دارد.
وی گفت: 26 هزار حامی، از ایتام این استان حمایت می کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: بیش از 43 هزار خانوار در قالب 70 هزار و 500 نفر زیر پوشش این نهاد هستند و 10 هزار و 500 خانوار با 13 هزار و 600 نفر به صورت موردی از کمک های این نهاد بهره مند می شوند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم گفت: توانمندسازی و حفظ کرامت مددجویان یکی از رویکردهای نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبیاظهار داشت: آنان که کمیته امداد را نهادی تنها برای جمع آوری صدقه ها می دانند، اشتباه می کنند زیرا رویکرد این نهاد، گداپروری نیست.
امام جمعه بجنورد تصریح کرد: این نهاد شکل گرفته است تا با حفظ کرامت انسان ها، نسبت به توانمند سازی، حفظ استقلال افراد و حتی کارآفرین شدن این قشر مبادرت داشته باشد.
وی افزود: کمیته امداد، از نخستین نهادهایی است که پس از انقلاب شکل گرفته او منتسب به بنیانگذار انقلاب است از این رو این نهاد در انجام فعالیت ها باید مراقب باشد زیرا بدی ها و خوبی هایش به پای امام(ره) گذاشته می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: 'امداد' و 'امام' دو واژه بسیار ارزشی هستند که مسئولیت های کارکنان در کمیته امداد امام خمینی(ره) را بیشتر و حساس تر کرده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.