به گزارش ایرنا رمضانعلی ایماندار، دوشنبه در شورای مدیریت بحران اسفراین اظهار داشت: با وجود ساختمان های 18 متری در شهر، آتش نشانی از داشتن نردبان بلند محروم است و با اتصال 2نردبان سه متری، به خاموش کردن آتش می پردازد.
وی افزود: به علت کمبود امکانات، اگر هنگام اعزام خودروهای آتش نشانی به ماموریت های خارج محدوده شهر، حادثه ای در شهر روی دهد، امکان امدادرسانی نداریم.
وی با اشاره به فقدان لجن کش در شهرداری اسفراین، گفت: این در حالی است که اسفراین منطقه ای سیل خیز است و احتمال آبگرفتگی منازل و دیگر اماکن آن در فصل بارندگی زیاد است.

* ادوات راهداری اسفراین فرسوده است
رئیس اداره راهداری اسفراین نیز گفت: علیرغم وجود گردنه های سخت گذر و برفگیر پلمیس و اسدلی در حدفاصل اسفراین- بجنورد، ماشین آلات این اداره بسیار فرسوده هستند.
حسن ذاکری بر ضرورت تخصیص اعتبار مورد نیاز برای نوسازی ماشین آلات اداره راهداری برای پوشش مطلوب این محور کوهستانی تاکید کرد.

* آتش نشانی، روستاها را پوشش دهد
فرماندار اسفراین نیز خواستار تقویت آتش نشانی شهرداری اسفراین شد و افزود: می توان با استفاده از اعتبارات دفتر امور روستایی و دهیاری ها، اقدام به ایجاد پایگاه آتش نشانی در مرکز هر دهستان کرد.
طاهر رستمی افزود: در صورت بروز بحران، آتش نشانی شهر می تواند با صلاحدید ستاد مدیریت بحران، به همه مناطق شهرستان امدادرسانی کند.

* تجهیز 14 روستای استان به امکانات آتش نشانی
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در چند سال اخیر 14 روستای استان به امکانات و تجهیزات آتش نشانی مجهز شده اند.
جواد نظری افزود: به دلیل قیمت بالای نردبان مرتفع، هنوز هیچ یک از شهرهای استان، به این نردبان مجهز نشده اند.
وی قیمت یک نردبان 50 متری آتش نشانی را 230 میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: این در توان استان نیست که برای همه شهرهای بزرگ استان چنین نردبانی خریداری شود.
نظری افزود: با مکاتباتی که با سازمان امور دهیاری ها و شهرداری های کشور کرده ایم تلاش داریم 2 یا 3 نردبان مرتفع برای شهرهای بزرگ استان تهیه کنیم.
شهر 60 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.