کوروش خسرویار دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ورزشکار خراسان شمالی متولد 1367 و اهل روستای «سَست» اسفراین است که در خانواده ای ورزشکار رشد یافته و پدر، پدربزرگ و عمویش از کشتی گیران بنام باچوخه استان بوده اند.
علی اکبری در سال 2018 طلای بازی‌های آسیایی هندوستان و نیز مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان را به‌دست آورد و با درخشش فوق‌العاده در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی توانست تمام حریفان خود را به خاک نشانده و صاحب گردن‌آویز طلا شود.
انتخاب بهترین مرد و زن کوراش جهان هر ساله از سوی فدراسیون جهانی کوراش انجام می‌شود.
پیش‌ از این مصطفی دلیریان از خراسان شمالی در سال‌های 2009 و 2016 به‌عنوان بهترین مرد کوراشکار جهان انتخاب ‌شده بود و الیاس علی‌اکبری دومین ایرانی و دومین کوراشکار از خراسان شمالی است که این افتخار را برای کشور و استان خراسان شمالی کسب می‌کند.
طلای المپیک کارگران جهان در لیتوانی، برنز مسابقات آسیایی ایندورگیم ترکمنستان، طلای مسابقات آسیایی هندوستان و سهمیه بازی‌های آسیایی جاکارتا، طلای کوراش بازی‌های آسیایی اینچئون، طلای بازی‌های آسیایی ساحلی در پوکت، طلای بازی‌های آسیایی ساحلی ویتنام، برنز بازی‌های آسیایی ترکمنستان، طلای مسابقات جایزه بزرگ ازبکستان و طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا از افتخارات الیاس علی اکبری است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.