علی اکبر آرام دوشبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 341 نفر مرد و 450 نفر زن بودند که از تعداد کل خانم ها، 220 نفر خود معرف هستند و بیشتر در سنین 22 تا 44 سال آلوده شدند.
وی با بیان اینکه در مراکز این شهرستان افراد زیر 18 سال و بالای 60 سال پذیرش نداریم گفت: همچنین معلولان و بیماری های جسمی و حرکتی پذیرش نمی شوند زیرا که از عهده کارهای خود بر نمی آیند و پذیرش آنان منع قانونی دارد.
آرام با بیان اینکه طول دوره درمان افراد پس از سم زدایی بین یک تا سه ماه است افزود: پس از سم زدایی خدماتی نظیر روان شناختی، مددکاری، حرفه آموزی، راه اندازی کارگاه، خیاطی و گلیم بافی به آنان ارائه می شود.
سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: پس از پایان ترخیص این افراد، مرکز بین 6 تا یک سال و نیم از طریق تلفن و با حضور و سرکشی از منزل بیمار را رصد می کند و سعی می کند تا به سمت اعتیاد نرود.
آرام با اشاره به اینکه اگر فرد بعد از ترخیص در شرایط لازم قرار نگیرند بیماری آن دوباره برگشت می کند افزود: در این خصوص خانواده نقش اساسی دارد که باید فرد را حمایت کند و بیشتر مراقب باشد مبادا اعتماد به نفس آنان پایین بیاید و دوباره به سمت اعتیاد پیش روند.
وی در خصوص شناسایی این افراد گفت: بیشتر خودمعرف و یا اینکه توسط احکام قضایی دستگیر می شوند که بیشترین عوامل آلوده شدن آنان درد مشکل جسمانی، خانواده نابسمان، همنشینی با دوستان ناباب، اختلافات خانوادگی و یا آلوده شدن از طریق همسرانشان است.
هم اکنون تعداد مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی این شهرستان 2 مرکز ویژه مردها با ظرفیت 30 نفر و زن ها 60 نفر، همچنین دو مرکز سرپناه شبانه و تعداد کلینیک های ترک اعتیاد سرپایی 7 مورد است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.