محمدباقر قاصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد 819 نفر به صورت هوایی و سه هزار و 737 نفر به صورت زمینی رهسپار عتبات عالیات شدند.
وی یادآور شد: این در حالی است که در مدت مشابه 9 ماهه سال گذشته چهار هزار و 647 نفر از این استان به عتبات عالیات اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به اینکه خراسان شمالی استانی کشاورزی است بیشتر زائران این استان تمایل دارند در نیمه دوم سال بویژه در سه ماه پایانی سال به زیارت عتبات عالیات بروند.
قاصری گفت: بر این اساس پیش بینی می شود در سه ماه باقی مانده از سال جاری افزون بر دو هزار نفر دیگر به عتبات عالیات اعزام شوند.
وی اظهار داشت: ثبت نام از زائران در ایام عید نوروز به صورت اینترنتی و در دیگر ایام به صورت عادی در دفاتر زیارتی استان انجام می شود.
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی افزود: در صورتی که تعداد متقاضیان اعزام به عتبات در این مدت زیاد باشد علاوه بر کاروان های خود استان از کاروان های زیارتی سایر استان ها نیز استفاده می شود.
وی گفت: سال گذشته برای راحتی حال زائران استان این سازمان اقدام به کرایه هتل در عتبات عالیات کرد ولی با توجه به نوسانات قیمت ها این امر امکانپذیر نشد که امیدواریم در سال جاری این شرایط بهبود یابد و بتوانیم اقدامی در این رابطه انجام دهیم.
امسال افزون بر 9 هزار و 600 نفر از خراسان شمالی برای شرکت در آیین مراسم اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند.
در مجموع سال گذشته نیز تعداد هفت هزار و 691 نفر از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.