جواد جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محموله وارداتی کشور چین به صورت ترکیبی از گمرک شهید رجایی در بندرعباس به جاجرم ترانزیت شده است.
وی با بیان اینکه محموله دیگری از قطعات و دستگاه های مورد نیاز شرکت آلومینا بزودی از کشور چین به صورت ریلی وارد جاجرم می شود خاطرنشان کرد: این محموله ها به صورت مستقیم از کشور چین به مقصد جاجرم حمل و منتقل می شود.
به گفته جعفری، کد گمرک ریلی جاجرم در سال 96 گرفته شده است و صادرات کالا از این گمرک انجام انجام می شود اما واردات در این گمرک ریلی، برای نخستین بار اتفاق افتاده است.
وی، تامین امنیت، سرعت، سهولت و مقرون به صرفه اقتصادی بودن را از مزایای حمل و نقل ریلی عنوان کرد.
مدیر گمرک خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود درباره استقرار گمرک در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گفت: کد گمرکی برای گمرک منطقه ویژه اقتصادی بجنورد گرفته شده و به بهره برداری رسیده است و به زودی به صورت رسمی به افتتاح می رسد.
بر اساس این گزارش، مجاورت با بجنورد یکی از مزیت های منطقه ویژه اقتصادی بجنورد است علاوه بر آن، مجاورت با شهرک صنعتی بیدک به عنوان بزرگ ترین شهرک صنعتی استان بر محاسن این منطقه افزوده است.
مجاورت با جاده آسیایی مشهد-تهران از دیگر مواردی است که به عنوان مزیت برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی محسوب می شود.
منطقه ویژه اقتصادی بجنورد، نزدیک ترین فاصله مناطق ویژه اقتصادی کشور تا مرز باجگیران و عشق آباد نسبت به مشهد و گرگان را دارد.
خراسان شمالی 301 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و مجاورت استان با این کشور از دیگر مزایا است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.