سرهنگ علیرضا حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نتیجه این امر خودرو پراید در کیلومتر 28 محور لوجلی شیروان از جاده خارج واژگون شد که سه نفر شامل راننده و دو سرنشین آن مجروح شدند.
وی افزود: همچنین در محورهای فرعی روستای حیدرآباد آشخانه، زرق آباد و بام اسفراین، خانلق شیروان و کلاته نقی، سنخواست و کلانتر بجنورد نیز در مجموع هفت نفر مجروح شدند که بیشتر به علت لغزندگی، توجه نکردن به جلو و رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه رخ داده است.
سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: در کیلومتر پنج محور جوزک نیز واژگونی خودروی پژو 207 به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه یک مجروح داشت.
وی گفت: با توجه به بارش برف و باران در این مقطع از سال لازم است رانندگان به منظور کاهش خطرات حتما از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت ضرورت تردد با سرعت مطمئنه در این‌ محورها حرکت کنند.
وی با اشاره بارش برف شدید و مه غلیط طی شب گذشته در گردنه ها و محورهای این استان، افزود: در حال حاضر تمامی جاده های این استان باز است و تردد به صورت کامل برقرار است و مشکل ترافیکی خاصی نداریم.
وی یادآور شد: بارش شدید برف باعث ممنوعیت تردد انواع کامیون در محورهای راز و بجنورد به اسفراین در ابتدای شب گذشته شده بود که هم اینک این ممنوعیت برداشته شده است.
سرهنگ حسین زاده اظهار داشت: به همراه داشتن تجهیزات زمستانه از قبیل زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و خودداری از سفرهای غیرضروری و حرکت با سرعت مطمئنه به رانندگان توصیه می شود تا احتمال حادثه به حداقل برسد.
استان خراسان شمالی، بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر راه دارد که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده است.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در جایگاه 13 استان های کشور قرار گرفته است.
طول راه های شریانی استان خراسان شمالی 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را شامل می شود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.