دکتر محسن رعنایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، هزینه های درمانی بیماران خاص را بسیار زیاد دانست و اظهار داشت: این اداره کل برای 631 هزار و 203 بیمه شده این استان یکهزار و 760 میلیارد ریال هزینه درمانی پرداخته و حال آنکه هزینه درمانی تنها 463 بیمار خاص 70 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: از مجموع بیماران خاص استان 53 نفر مبتلا به هموفیلی، 30 نفر تالاسمی و 128 نفر مبتلا به ام اس، 107 نفر پیوند کلیه شده و 145 نفر نیازمند دیالیز هستند.
رعنایی هزینه های تامین داروی بیماران خاص را وظیفه این اداره خواند و اظهار داشت: پرداخت هزینه داروهای ایرانی بیماران خاص 100 درصد رایگان است و برای تامین دارو نیز مشکلی وجود ندارد.
وی افزود: هزینه های درمانی برخی بیماری های نادر در کشور، که شمار مبتلایان آن کمتر از 50 نفر است، ماهانه به ازای هر نفر به یک میلیارد ریال می رسد و با وجود اینکه تمامی داروهای این گروه از بیماران وارداتی است، هزینه های آنان تامین می شود.
وی اظهار داشت: هزینه های درمان بیماران خاص نه تنها در بحث سرپایی انجام می شود بلکه خدمات بستری نیز به این قشر ارائه خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی افزود: تعداد بیمه شده های خاص زیر پوشش بیمه سلامت این استان از میانگین کشوری آن کمتر است.
دکتر رعنایی در عین حال از بیمه شدگان به خصوص بیماران خاص این استان خواست تا دفترچه های درمانی خود را در اختیار هیچکس قرار ندهند.
وی همچنین افزود: افرادی نیز در قالب شرکت هایی از عنوان بیمه سلامت سوء استفاده کرده و ادعای ارائه خدمات به شهروندان را دارند و حال آنکه تنها به دنبال سودجویی بوده و هیچ گونه خدماتی به بیماران ارائه نمی کنند.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی هشدار داد: بیمه‌شدگان مراقب سوء استفاده کنندگان از نام بیمه سلامت باشند و بدانند که بیمه سلامت هیچ گونه تماس تلفنی برای پوشش بیمه‌ای با شهروندان برقرار نمی‌کند.
دکتر رعنایی گفت: متاسفانه برخی از سودجویان، دفترچه های بیماران خاص را با تقلب از آنان گرفته و بدون اطلاع آنان اقدام به خرید دارو نیز کرده اند که این موجب می شود بیماران برای هزینه تامین داروی خود دچار مشکل شوند.
از مجموع بیمه شدگان زیر پوشش بیمه سلامت در خراسان شمالی 57 هزار و 90 نفر کارکنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستایی، یکهزار و 696 نفر ایرانیان، 20 هزار و 768 نفر سایر اقشار و 131 هزار و 579 نفر بیمه همگانی هستند.
هم اکنون بیش از 600 مرکز مستقل و غیرمستقل شامل بیمارستان، داروخانه، آزمایشگاه و پزشکی با بیمه سلامت قرارداد ارائه خدمات دارند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.