مهندس حسن افتخاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع کل گاز مصرفی استان روزانه چهار میلیون متر مکعب مربوط به مشترکان خانگی است.
وی با بیان اینکه مصرف عمده دیگر این شرکت صنایع هستند افزود: روزانه نیروگاه دو میلون متر مکعب، پتروشیمی یک میلیون و 400 متر مکعب، آلومینیوم و سیمان نیز هر کدام روزانه 600 میلیون متر مکعب مصرف گاز دارند.
وی بر صرفه جویی گاز در مصارف خانگی و صنایع تاکید کرد و اظهار داشت: از شهروندان می خواهیم تا با استفاده بخاری های استاندارد مصرف گاز را کاهش دهند.
معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی گفت: سهمیه این استان برای مصرف گاز در فصل سرد روزانه هشت میلیون متر مکعب است که اگر بیش از این سهمیه مصرف می شود به اجبار سهم صنایع کاهش خواهد یافت.
مهندس افتخاری از مردم، دستگاه های اجرایی و شرکت ها خواست تا در فصل سرد سال در بحث مصرف گاز صرفه جویی داشته باشند تا چرخه صنایع استان نخوابد.
وی بر رعایت نکات مهندسی برای جلوگیی از هدر رفت منابع نیز تاکید کرد و افزود: در حوزه ساخت و ساز ها باید استاندارد ها رعایت شود تا پرت حرارت ایجاد نشود و بیشتر صرفه جویی کنیم.
وی بر استفاده از پنجره های دو جداره و بلوک های مخصوص جلوگیری از سرمایش و گرمایش تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه مصرف خانگی مانع فعالیت صنایع در فصل سرما خواهد شد که این امر به اقتصاد ضربه خواهد زد.
مهندس افتخاری با بیان اینکه بر اساس دستور العمل ها تمامی دستگاه ها و اداره ها دمای رفاه که 21 درجه سانتی گراد است را باید رعایت کنند و افزود: همچنین باید روز های تعطیل نیز سیستم های گرمایشی خاموش شود.
وی اظهار داشت: مصرف گاز دستگا ها و شرکت ها کنترل نیز خواهد شد.
معاون امور بهره برداری شرکت گاز خراسان شمالی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گازرسانی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای استان 97 درصد و شهرها 100 درصد است.
ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان از 49 درصد در ابتدای تشکیل دولت یازدهم به 81 درصد در ابتدای تشکیل دولت دوازدهم رسید که اکنون این شاخص در استان ارتقا یافته است.
شرکت گاز خراسان شمالی بیش از 288 هزار مشترک دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.