سیدمحسن حسینی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار داشت: امسال 900 میلیارد ریال برای به روز رسانی تجهیزات هنرستان های کشور منظور شده که از این رقم تا کنون 250 میلیارد ریال میان استان ها توزیع شده و مابقی به تدریج توزیع می شود.
وی افزود: 600 میلیارد ریال اعتبار هم مربوط به منابع سال گذشته است که امسال برای تامین تجهیزات هنرستان ها هزینه می شود و در مجموع یکهزار و 500 میلیارد ریال صرف تجهیزات هنرستان ها می شود.
حسینی مقدم خاطرنشان کرد: در برنامه جامع آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش، پیش بینی کرده بودیم برای به روز رسانی اولیه تجهیزات هنرستان ها، 10 هزار میلیارد ریال نیاز است.

* نیاز به ورود خیران به تامین تجهیزات هنرستان ها
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش افزود: البته افزایش قیمت ارز و گرانی ها، نیاز به اعتبار را به 2 برابر افزایش داده است.
وی گفت: برای تامین نیازهای تجهیزات هنرستان ها، نیاز است تا خیران وارد عرصه شوند و در این باره، مجمع خیران توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای در خراسان رضوی تشکیل شده و امید می رود با توسعه و افزایش کمک های خیران، بتوانیم بخشی از تجهیزات هنرستان ها را به روز رسانی کنیم.

* ایجاد رشته های جدید در هنرستان ها
حسینی مقدم در باره ایجاد رشته های جدید در هنرستان ها اظهار داشت: اکنون 160 رشته در شاخه کارودانش و 41 رشته در شاخه فنی و حرفه ای در هنرستان ها فعال است که در زمینه های صنعت، خدمات کشاورزی و هنر دایر است.
وی اظهار داشت: در شاخه فنی و حرفه ای، با توجه به نیاز بازار، ایجاد رشته های جدید در دستور کار است و به طور مثال رشته فرش، به عنوان رشته ای جدید در زمینه صنایع دستی به زودی وارد هنرستان ها می شود.
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ایجاد رشته های سفال، چوب و طلا و جواهر در اولویت بعدی قرار دارد و برای ایجاد رشته های بیمه، بانکداری، گردشگری و مکانیک صنایع هم کارهای اولیه انجام شده که به مرور به هنرستان ها وارد می شود.
به گفته وی با ساختار نظام جدید، حذف رشته ها در هنرستان ها به طور کامل انجام شده است.
اکنون 900 هزار دانش آموز در هفت هزار هنرستان کشور در 200 رشته مشغول به تحصیل هستند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.