به گزارش ایرنا جواد عمادیان فر روز چهارشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری اسفراین اظهار داشت: این اعتبار از محل تبصره 18 برای منطقه «قلعه کریم» یکی از 5 بافت فرسوده مصوب ستاد بازآفرینی شهری اسفراین هزینه می شود.
وی افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط باید طرح ها و برنامه های اجرایی خود را برای باز آفرینی این منطقه هرچه سریع تر به ستاد بازآفرینی استان تحویل دهند، تا به تهران ارسال شود.
عمادیان فر با بیان اینکه برنامه اقدام مشترک از گام های اساسی برای اختصاص اعتبار ملی از شرکت بازآفرینی شهری است، گفت: دستگاه ها باید با شهرداری برای تکمیل برنامه اقدام مشترک همکاری کنند تا بتوان از اعتبار این طرح استفاده خوبی کرد.
وی با بیان اینکه هر دستگاه باید سهم خود برای اجرای طرح ها در این مناطق را برآورد و تعیین کند، گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، 30 درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی باید در مناطق مورد هدف طرح بازآفرینی شهری هزینه شود.

*بازآفرینی شهری باید توازن منطقه ای ایجاد کند
فرماندار اسفراین نیز در این نشست، ارتقای شاخص‌ها و بهبود وضعیت زندگی در مناطق ناکارآمد شهری را از مهمترین دغدغه‌های دولت خواند و اظهار داشت: بافت های ناکارآمد شهری علاوه بر مشکلات کالبدی با مشکلات اجتماعی و فرهنگی و آسیب های اجتماعی روبه روست که باید به همه این حوزه ها در بازآفرینی توجه شود.
طاهر رستمی با تاکید بر لزوم عدالت توزیعی در زیرساختهای شهری و روستایی در راستای ایجاد توازن منطقه ای گفت: یکی از وظایف ستاد بازآفرینی شهری، برخوردار ساختن همه مناطق از امکانات لازم و ایجاد عدالت و توازن منطقه ای است .
وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به تشکیل جلسه استانی این ستاد در هفته آینده، به مدیران دستگاه های اجرایی اسفراین یک روز فرصت داد تا طرح های اجرایی برای مناطق ناکارآمد را به منظور جمع بندی اعتبار و برنامه ریزی به ستاد باز آفرینی شهرستان ارسال کنند.

*شهر اسفراین 150 هکتار بافت فرسوده دارد
سرپرست شهرداری اسفراین نیز گفت: شهر اسفراین 150 هکتار بافت فرسوده دارد که 6.7 هکتار آن در منطقه قلعه کریم این شهر واقع است.
رمضانعلی ایماندار افزود: این شهر 19 محله قدیمی دارد که 5 محله در بافت فرسوده شهری با مساحت 108 هکتار برای طرح بازآفرینی تصویب شده است.
شهر 60 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.