علی اصغر نودهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون در 3 گروه امتحانی در قالب 18 رشته شامل حفظ قرآن کریم با 8 رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با 7 رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با 3 رشته در خراسان شمالی برگزار خواهد شد.
وی تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد.
نودهی افزود: همچنین ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه بویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عتر ، استانداردسازی و جهت دهی آموزش های قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی از دیگر اهداف برپایی این آزمون است.
وی زمان برگزاری این آزمون را نهم اسفندماه سال جاری اعلام کرد و گفت: علاقه مندان برای شرکت در این آزمون می توانند از پنجم تا سی ام دی ماه سال جاری با مراجعه به آدرس www.quranedu.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی یادآور شد: آزمون شفاهی در گروه آموزش های الکترونیکی نیز یکم و دوم اسفند ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود.
وی افزود: همچنین آزمون رشته های شفاهی نیز 11 و 12 اسفند ماه سال جاری به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و آزمون شفاهی ویژه دانش آموزان در رشته حفظ جزء 30 قرآن کریم از 18تا 23 اسفند ماه توسط آموزش و پرورش استان برگزار می شود.
وی یادآور شد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی عضو ستاد اجرایی آزمون برگزار می شود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.