به گزارش ایرنا امین رضا مرآتی یکشنبه شب در همایش خیران و خدام موکب شهدای خراسان شمالی در شیروان با بیان اینکه کسانیکه در موکب ها خدمات ارائه می دهند چهره تلخ ندارند گفت: عظمت و بزرگی اسلام از چنین رویه های برخورد مشخص می شود.
وی گفت: مردم ایران عزاداری را با خدمتگزاری و عشق به ائمه اطهار(ع) یاد گرفته اند زیراکه میزبانی از سیل عظیم جمعیت با توجه به شرایطی که امکانات محدود است و زیر ساخت ها فراهم نیست کار ساده ای نیست.
مرآتی با اشاره به اینکه باید ماهانه یک نشست هماهنگی تا اربعین سال آینده باید داشته باشیم تا بتوانیم برنامه ها را به نحو شایسته اجرا کنیم افزود: باید تا قبل از فرا رسیدن اربعین سال آینده زیر ساخت های ارائه خدمات در موکب ها را آماده کنیم و اگر تجهیزات و امکاناتی لازم است فراهم شود.
امام جمعه شیروان هم در این همایش گفت: عاشورا همه ساله 20 میلیون زائر را از سرتاسر کشور جمع می کند که در قلب و دل هر انسان آزاده ای حکاکی شده است.
حجت الاسلام حسین کوثری با بیان اینکه عاشورا خون هر مسلمان و غیر مسلمانی را به جوش می آورد اظهار داشت: زیارت امام حسین جایگاه والایی دارد و بنا شده مزد و بهای خون اباعبدالله رفع مشکلات جامعه به برکت نام حسین باشد که با شعار و تبلیغ میسر نمی شود.
وی گفت: از روز عاشورا تاکنون پرچم امام حسین(ع) در اهتزاز است و سفره وی پهن است که نسل های قبل از ما خیلی بهتر نقش آفرینی داشتند در زمانیکه عزاداری امام حسین ممنوع بود و جور و ستم را درک کردند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.