مدیر مدرسه ابتدایی دخترانه سمای شیروان گفت: تنگرام یک نوع معمای چینی است، که براساس پژوهش های انجام شده برگزاری این نوع مسابقات فعالیت مغز دانش آموزان را افزایش داده و در حل مسائل ریاضی کمک می کند.
زهرا نگهبان در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محققان بر این باورند که تنگرام مزیت های آموزشی مهمی دارد برای مثال بازی با تنگرام می تواند به کودکان کمک کند تا اشکال هندسی را بشناسند ، احساس مثبتی نسبت به هندسه داشته باشند، فهم قوی تری از ارتباطلات فضایی به دست آورند ، مهارت های فضایی چرخشی خود را افزایش دهند ، معنای کلمه متجانش را بیاموزند ، روش محاسبه مساحت بدون استفاده از فرمول را یاد بگیرند.
مدیر آی مت شیروان هم گفت: تنگرام یکی از ابزارهای کاربردی در آموزش مفاهیم پایه ریاضی به نوآموزان آی مت است.
آی مت یک برنامه منحصر به فرد جهت غنی سازی محیط در راستای ارتقاء و تقویت مهارت های پایه مانند مشاهده کردن، فکر کردن، استدلال، برداشتن موانع خلاقیت و... در کودکان 3 تا 7 سال است.
تکتم پورمهدی افزود: این شیوه باعث ایجاد تحول در نظام آموزشی شده است که با تائید دفتر تکنولوژی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور در تمامی مهدها ، پیش دبستانی ها و دبستان های سراسر کشور همزمان با 54 کشور دنیا در حال اجرا است.
در این دوره از مسابقات، دانش آموزان آیدا باصبر ، مریم حقیقی ، عسل کاظمی پور ، ارتینا تلاشان ، سلاله درستکار، یسنا قربانی موفق به کسب رتبه های برتر شدند.
15 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی در شهرستان شیروان مشغول تحصیل هستند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.