سیداصغر مطهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان انتظار می رود در این خصوص اقدام کرده و مالکیت زمین ها را مشخص کند.
وی افزود: محیط زیست استان، 10 سال پیش، حدود 50 هکتار زمین پارک پردیسان را از راه و شهرسازی دریافت و نسبت به فنس کشی آن اقدام کرد اما همان زمان، راه و شهرسازی اعلام کرد که مالکیت این زمین مشخص نیست و این واگذاری محمل و جایگاه قانونی ندارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: 50 هکتار زمین هم از شهرداری برای ایجاد موزه حیات وحش خریداری و وجه آن پرداخت شد اما اکنون شهرداری بجنورد، ادعای مالکیت این زمین را دارد.
مطهری تصریح کرد: در آن زمان، فرآیندهای اداری برای خرید زمین از شهرداری بجنورد به طور کامل طی نشد و اکنون شهرداری بجنورد مدعی مالکیت زمین شده است.
وی گفت: تا زمانی که مشکل مالکیت این زمین ها مشخص نشود، محیط زیست حاضر به ادامه سرمایه گذاری برای ساخت موزه حیات وحش نیست.
وی با اشاره به آمادگی محیط زیست برای واگذاری مدیریت پارک پردیسان، در باره اعلام آمادگی شهرداری بجنورد برای مدیریت پارک پردیسان گفت: شهرداری به صورت شفاهی برای ورود به این عرصه اعلام آمادگی کرده اما در عمل هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: یکی از سمن های فعال در حوزه زیست محیطی هم خواستار مدیریت پارک پردسان شده اما در عمل وارد عرصه نشده است.
به گفته وی کل عرصه ای که برای پارک پردیسان پیش بینی شده 350 هکتار است اما به علت کمبود اعتبار، تنها 45 هکتار فنس کشی شده است.
مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی افزود: ساختمان موزه حیات وحش در پارک پردیسان، 50 درصد پیشرفت دارد و ادامه سرمایه گذاری در آن به علت مشکلات مالکیت زمین متوقف شده است.
پارک پردیسان در منطقه نمونه تفریحی و گردشگری باباامان بجنورد قرار دارد که اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با فنس کشی حدود 50 هکتار، طرح نگهداری وحوش را در آن به اجرا درآورده است.
اکنون 70 راس از گونه های وحشی شامل آهو، قوچ، میش، کل، بز و مارال در پارک پردیسان نگهداری می شوند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.