حجت الاسلام اسدالله جعفری روز پنجشنبه در حاشیه همایش قضایی صبر در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ماجرای سینما عمیق بجنورد که به بسته شدن این مرکز فرهنگی انجامید، گفت: مدیران باید در این رابطه پاسخگو باشند زیرا به هیچ عنوان اجازه بی فرهنگی در استان فرهنگ مدار خراسان شمالی داده نمی شود.
وی افزود: مردم متدین و دیندار و انقلابی استان به این اتفاق معترض هستند و بنابراین همه باید مراقبت و نظارت ها را به موقع انجام دهیم.
حجت الاسلام جعفری با تاکید بر لزوم پاسداری از میراث شهدا گفت: متولیان امر فرهنگ مراقبت کنند زیرا اگر عواطف و احساسات دینی مردم را جریحه دار کنند و به بهانه کار فرهنگی، ناهنجاری ها را ترویج دهند دستگاه قضایی با آنان مقابله می کند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی یادآور شد: ما در عین حال که از ترویج فرهنگ اسلامی و بومی در حوزه های هنری کاملا دفاع می کنیم، شادی و نشاط و شادابی را نیز برای جامعه یک امر لازم و ضروری می دانیم.
وی افزود: با این وجود این امر نباید بهانه ای برای ولنگاری و ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی شود و دستگاه قضایی به نیابت از مردم و قانونگذار این امر را مطالبه می کند.
نمایش یک فیلم خارجی در سینما عمیق بجنورد، که گفته می شود دارای صحنه هایی ناهمخوان با هنجارهای جامعه بوده و بدون کسب مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته، خبرساز شد که به بستن این سینما منجر شد.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در خصوص وضعیت رسیدگی به پرونده اتهام اختلاس رئیس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: این پرونده در دادسرا با قرار تامین مناسب در جریان است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.