به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هادی صادقی روز پنجشنبه در همایش استانی 'صبر' در بجنورد با تاکید بر اینکه باید همه آحاد جامعه خود را در 'ستاد صبر' سهیم بدانند، اظهار داشت: باید با مشارکت همه، پویش مردمی در این حوزه راه اندازی و کار فرهنگی بزرگی انجام داد.
وی فرهنگ سازی تحمل صبر را در اولویت اقدامات این ستاد دانست و گفت: جامعه پر اختلاف ضعیف است در حالی که بنای صلح بر اساس اعتماد عمومی است.
حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: صبر سابقه طولانی در فرهنگ دینی و اسلامی و ایرانی ما دارد زیرا که فرهنگ غرب بر اساس کشمکش است که با فرهنگ ما در هم آمیخته شده است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه اصل انسانیت بر اساس صبر است، گفت: جوانان ما باید بدانند اگر این فرهنگ را در زندگی خود پیاده کنند و بردباری داشته باشند نشانه کوچک و ضعیف شمردن آنها نیست بلکه در نزد عقلا بزرگ شمرده می شوند.
وی افزود: فلسفه غرب، صبر و شکیبایی را اخلاق ضعفا می داند و تنها منطق آنان خوی استبدادی است.
حجت الاسلام صادقی ترویج مهرورزی را در بین آحاد جامعه مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در فرهنگ اسلامی ما عقل مبنای عملی قرار می گیرد که بر پایه مهار و تسلط افراد بر خود است.
دبیر ستاد ملی صبر نیز در این همایش با بیان اینکه خراسان شمالی جزو پنج استان برتر کشور است که در آنها پرونده های قصاص به گذشت منجر شده، گفت: بنا به گفته دادستان مرکز استان در سال گذشته ۱۳ مورد از پرونده های قصاص به گذشت انجامیده است.
سیدمحمدرضا خوشرو افزود: این میزان در نیمه نخست امسال پنج مورد بوده است که از افتخارات خراسان شمالی است.
وی افزود: پخش و انعکاس خبرهای ناگوار در فضای رسانه ای از مشکلات امروز شرایط اجتماعی جامعه است اما، خبرهای خوش از قبیل بخشش اولیای دم در فضای مجازی و رسانه ای کمتر منتشر می شود.
دبیر بنیاد ملی صبر از ماموریت های این بنیاد را گردآوری این رویدادها و انتشار آنها در فیلم های سینمایی و تلویزیونی و فضای مجازی دانست.
خوشرو افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که توسط دشمنان تحت فشارهای مختلف قرار داریم و می خواهند مردم ما را از حالت کنترل خارج و پرخاشگری را ترویج دهند.
وی وظیفه این ستاد را توسعه و توصیه بخشایش و صبر در بین مردم دانست و گفت: در این راستا دوره های مختلف آموزشی از قبیل کنترل خشم و ترویج صبر به عنوان یک راهبرد اساسی در دست انجام است.
خوشرو اظهار داشت: در فرآیند ارزیابی این ستاد سه دسته از افراد شامل کسانی که صاحب حق بوده، قضاتی که به جای صدور حکم دنبال صلح و سازش هستند و افرادی که میانجی گری می کنند ارزیابی می شوند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به اهمیت صبر در فرهنگ دینی و اسلامی، اظهار داشت: صبر یکی از مولفه های ضروری و قدرتمند و اثربخش در زندگی فردی و اجتماعی افراد است.
حجت الاسلام اسدالله جعفری خشم و بی قراری و کم ظرفیتی را کلید همه شرارت ها دانست و افزود: خشم های کاذب و نابه جا ما را در مسیر زندگی با چالش های جدی مواجه می کند.
به گزارش ایرنا در پایان این همایش شماری از افرادی که در حوزه صلح و سازش و گذشت اقداماتی انجام داده اند به همراه نفرات برگزیده مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه و دستگاه های تابعه تجلیل شد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.