غلامرضا گلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در کمیته فنی شهرستان، 356 طرح به ارزش 490 میلیارد ریال بررسی و از این تعداد 344 طرح به ارزش 319 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شد و بعد از کارشناسی انجام شده 247 طرح به تایید رسید.
وی افزود: از 247 طرح تایید شده 197طرح در بانک ها به ارزش افزون بر 130 میلیارد ریال و با ایجاد 323 فرصت شغلی مصوب شد.
گلی گفت: تاکنون قرارداد 181 طرح با اعتبار 127 میلیارد ریال با ایجاد 298 فرصت شغلی منعقد و در سامانه کارا هم ثبت شده است.
وی ابلاغ اعتباری شهرستان در این حوزه را 200 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 50 درصد این رقم در دو مرحله تاکنون پرداخت شده است.
وی یادآورشد: 50 درصد باقی مانده هنوز از وزارتخانه ابلاغ نشده و مقرر است 25 درصد آن در مرحله سوم بعد از طی مراحل اداری پرداخت شود.
شهرستان 50 هزار نفری فاروج با 82 روستا و آبادی و دو شهر در 90 کیلومتر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است.
سامانه کارا، بر اساس مصوبه خردادماه سال گذشته ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای ابلاغیه مردادماه سال گذشته بانک مرکزی مبنی بر ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزای ذیل برنامه اشتغال فراگیر از منابع بانکـهای عامل منتخب و همچنین آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، در جهت سهولت فرایند اعطای تسهیلات در دسترس سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار گرفت.
این سامانه از دو بخش تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تشکیل شده که متقاضیان هر بخش را ساماندهی می‌کند. با راه‌اندازی سامانه کارا، کلیه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در امور روستایی کشور امکان معرفی طرح‌های خود از طریق این سامانه را به دست آورده و مراحل ثبت نام و دریافت وام خود اشتغالی را دنبال می‌کنند.
7187 / 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.