احمد زیبایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال تحصیلی گذشته یکهزار و 680 دانش آموز دختر و پسر معادل 28.2 درصد کل دانش آموزان، در هنرستان های شیروان تحصیل می کردند که هم اکنون یکهزار و 920 دانش آموز در این مراکز آموزش تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 35 درصد دانش آموزان این شهرستان در هنرستان ها تحصیل می کنند گفت: امسال ثبت نام در هنرستان های این شهر نسبت به سال قبل، 6.3 درصد رشد داشته است.
زیبایی مجموع کل هنرستان های شیروان را 16 باب عنوان کرد و افزود: از این تعداد 6 هنرستان دخترانه و 10 هنرستان پسرانه است و از مجموع کل این تعداد 4 هنرستان شبانه روزی است که هزار و 920 دانش آموز دختر و پسر در 46 رشته فعال در دو شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش تحصیل می کنند.
معاون متوسطه آموزش و پرورش شیروان با بیان اینکه بحث اشتغال یکی از موضوعات مهم در مبحث آموزش محوری است، ادامه داد: در کشورهای مختلف، نظام آموزش محوری را در نظر گرفتند و هنرجویان باید بر اساس نیاز کار فنی آموزش ببینند و تا نیاز شغلی برآورده شود.
زیبایی با اشاره به اینکه اشتغال یکی از مباحث مهم امروز جامعه ما محسوب می شود، گفت: هنرجویان باید تعلیمات عمومی آموزش ببینند تا بتوانند کار آفرینی و خود اشتغالی کنند.
هم اکنون 28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.