علی متقیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون 370 نیروی معلم در آموزش و پرورش استثنایی استان مشغول به تدریس هستند که بیشتر آنان را بانوان تشکیل داده اند.
وی افزود: در وضعیت مناسب به ازای هر 12 دانش آموز تک معلولیت، یک معلم باید مشغول به کار باشد و به ازای هر پنج نفر دانش آموز چند معلولیتی، یک معلم حضور داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس شمار نیروهای آموزش و پرورش استثنایی استان باید به 400 نفر افزایش یابد.

* نیاز به 15 مدرسه دیگر برای دانش آموزان استثنایی
متقیان در بخش دیگر سخنان خود کمبود فضای آموزشی را از مشکلات آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد و گفت: فضا و شمار مدارس در استان کم است و برای رسیدن به وضعیت مناسب باید 15 باب مدرسه دیگر برای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان راه اندازی شود.
وی خاطرنشان کرد: در این استان 12 مرکز آموزشی و توانبخشی ویژه یادگیری زیر نظر آموزش و پرورش استثنایی فعالیت دارد اما، هیچ کدام از این مراکز فضای مستقل برای فعالیت ندارند.
وی تصریح کرد: این مراکز در مدارس عادی و یا در فضای غیراستاندار شکل گرفته اند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: این مراکز خدمات مختلف آموزش خواندن، نوشتن و حساب کردن را به دانش آموزان ارائه می دهند و به درمان فرد کمک می کنند.
یکهزار و 272 دانش آموز در 65 مدرسه استثنایی تحصیل می کنند و 450 نفر دانش آموز استثنایی در مدارس تلفیقی و در کنار دانش آموزان عادی آموزش می بینند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.