به گزارش ایرنا حسین فرخنده، چهارشنبه در نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت نقش مردم در برنامه ها، گفت: مشارکت انجمن ها و موسسات، کانون های مساجد و نشریات در این برنامه ها از طریق صدور مجوز و واگذاری فعالیت ها مورد تاکید است.
وی برگزاری همزمان جشنواره های فیلم و موسیقی فجر، شب های فرهنگی شهرستانی، نمایشگاه آثار تجسمی با موضوع انقلاب، کارناوال شادی، نمایش های خیابانی و شب های شعر را از اهم برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانست.
فرخنده گفت: همچنین به همین مناسبت برگزاری جشنواره قرآن و عترت نیز با برنامه های مختلف از قبیل مسابقات هنرهای تجسمی، پژوهش های قرآنی، فیلم و تئاتر کوتاه و یادواره شهدای قرآنی در استان آغاز شده و تا پایان دهه فجر ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در کنار این برنامه ها فیلم های مرتبط با انقلاب نیز در سینماهای استان به نمایش درمی آید و سینمای سیار شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز به زودی به بهره برداری می رسد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: امسال به منظور تمرکززدایی فعالیت ها و برقراری عدالت فرهنگی و ایجاد شادی و نشاط، برنامه های شاخصی در شهرستان ها اجرا می شود.
فرخنده گفت: امسال در بحث کتابخانه ها نیز جهش خوبی داشته ایم به طوری که در سرانه فضای مطالعه و کتابخانه به صدر جدول صعود کرده ایم و تا پایان امسال چهار کتابخانه روستایی و یک کتابخانه شهری نیز به مجموع کتابخانه های استان افزوده می شود.

* افزایش مراجعات قضایی، نشانگر اعتماد مردم دارد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی نیز با اشاره به تحولات صورت گرفته در دستگاه قضایی، گفت: قبل از انقلاب ورود پرونده به محاکم بسیار کم بود ولی بعد از انقلاب میزان مراجعه مردم به دستگاه قضا به دلیل اعتماد بیشتر، افزایش یافته است.
سیدابراهیم محجوب، با اشاره به تدوین قوانین منطبق با شرع اسلامی پس از انقلاب، انجام قصاص، تشکیل ستاد دیه، شورای حل اختلاف، کاهش اطاله دادرسی و ستاد حفاظت اجتماعی را از اقدامات حوزه قضایی در سال های پس از انقلاب برشمرد.
وی افزود: همچنین کنترل خوبی در استان در بحث افزایش جمعیت کیفری زندان ها صورت گرفته به طوری که این میزان در سال جاری به حداقل رسیده و با تشکیل انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز از بروز آسیب به خانواده ها جلوگیری شده است.
وی اظهار داشت: برای تربیت و اصلاح نوجوانان بزهکار نیز کانون اصلاح و تربیت شکل گرفت که هم اکنون حدود 15 نوجوان بزهکار در این کانون نگهداری می شوند.

* عملکرد صدا و سیما در معارفه مدیرکل پست استان قابل دفاع است
مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی گفت: کاری که صدا و سیما در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پست استان انجام داد، غوغایی در سطح کشور ایجاد کرد که به جد از آن دفاع می کرده و به این رویه ادامه می دهیم.
حمید قربانی جم در این نشست با تاکید بر پوشش و بازتاب کشوری برنامه های مهم و دیدنی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: می توان اتفاقاتی این چنین و برنامه های شاخص را در سطح کشور برجسته کرد.
وی با بیان اینکه هر اتفاق و برنامه ای که بعد از این در استان اجرا می شود باید با شناسنامه و تابلو ۴۰ سالگی انقلاب باشد، گفت: باید انعکاس و بیان برنامه های شاخص استان از همین روزها انجام شود تا بیشتر برجسته سازی شود.
وی افزود: باید برنامه های چهلمین سالگرد از چهاردیواری محدوده سالن ها خارج شود و مردمی تر شود.
وی با بیان اینکه گازرسانی و برق رسانی تنها دستاوردهای انقلاب نیست، افزود: هویت دینی و ملی، افتخار ما در طول این ۴۰ سال است که می تواند ستون های انقلاب را محکم نگه دارد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی با اشاره به مشکلات موجود در حاشیه شهرها گفت: اگر هر مدیر استان یک ساعت کاری را در این مناطق و در میان مردم حاضر شده و به درد دل آنها گوش دهد، صدا و سیما هم به خوبی این برنامه را پوشش می دهد.
وی اظهار داشت: این طرح هم اکنون در حال آماده شدن است تا در یک روز مشخص انجام شود و پوشش خوب رسانه ای داده می شود.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.