حجت الاسلام احمد صحت قول شامگاه چهارشنبه در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی در راستای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور تدوین شده است.
وی افزود: بر اساس این طرح پایگاه های فرهنگی و اجتماعی توسط سازمان در این مناطق ایجاد می شود که علاوه بر مسائل فرهنگی و اجتماعی، موضوعات امنیتی نیز در آن دیده شده است.
حجت الاسلام صحت قول گفت: تاکنون 78 پایگاه ها در مناطقی از سکونتگاه های غیررسمی ۱۸ استان، که توسط وزارت کشور به این سازمان اعلام شده، راه اندازی شده و ایجاد ۵۵ پایگاه جدید نیز در مراحل پایانی کار قرار دارد.
مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با توجه به محدودیت اعتباری، تاکنون ایجاد این تعداد پایگاه عملیاتی شده ولی برنامه ریزی شده در صورت تامین اعتبار در سال آینده، شمار این پایگاه ها به ۹۷۶ مورد برشد.
وی رویکرد این پایگاه ها را فعالیت برای کاهش آسیب ها و برنامه های آن را گفتمان دینی، مفاسد اخلاقی، طلاق، اعتیاد و بیکاری، آموزش قبل و حین ازدواج برای ایجاد نشاط اجتماعی برشمرد.
حجت الاسلام صحت قول، ایجاد باشگاه های صنایع فرهنگی را، با توجه به جذابیت و درآمدزایی، از دیگر برنامه های سازمان متبوع خود خواند و افزود: ایجاد پاتوق های فرهنگی با گرایش اجتماعی در حوزه خانواده از دیگر طرح های مدنظر ماست که اکنون مجوز ایجاد آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.