به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و این اداره کل تسهیلات برای توسعه واحدهای بوم گردی روستایی به متقاضیان پرداخت می شود.
وی افزود: این تسهیلات با هدف تقویت بوم گردی و در راستای ارتقای اثر‌بخشی فعالیت‌های بین سازمانی از طریق ایجاد و توسعه این واحدها در روستاهای مستعد گردشگری پرداخت می شود.
یزدان پناه اظهار داشت: میزان تسهیلاتی که برای ساخت واحدهای بوم گردی پرداخت می شود 250 میلیون ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت 15ساله و برای متقاضیان تعمیر و مرمت واحدهای بوم گردی 150 میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله است.
وی افزود: افرادی که از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مجوز اقامتگاه بوم گردی و یا مسافرکاشانه داشته باشند، با معرفی این اداره کل می توانند این تسهیلات کم بهره را دریافت کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون 30 اقامتگاه بوم گردی در استان فعالیت دارند، گفت: اقامتگاه های بوم گردی فرصتی برای توسعه پایدار گردشگری است که در تلاش برای رونق این بخش ار گردشگری در استان هستیم.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی سرزمین قومیت ها به دلیل داشتن اقلیم مناسب، وجود ییلاقات، طبیعت دیدنی و سرسبز و روستاهای بکر، ظرفیت خوبی در افزایش مناطق بوم گردی دارد.
توسعه روستا و روستا محوری به عنوان یکی از مهم ترین محورهای رشد منطقه ای محسوب می شود، استان 28 هزار کیلومتر مربعی با اقلیم های متفاوت خراسان شمالی ظرفیت بالایی برای توسعه گردشگری دارد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که سلیقه گردشگران به سمت‌ و سوی بوم گردی متمایل شده و بیش از سایر جاذبه‌ها مورد استقبال است که به عقیده کارشناسان حوزه گردشگری از این ظرفیت و پتانسل خدادادی برخوردار است باید استفاده بهینه داشته باشیم.
هم اکنون هشت روستا در شهرستان های خراسان شمالی انتخاب شده که دارای شرایط برخوردار از طرح زیست بوم هستند؛ این روستاها شامل داشلی قلعه در راز و جرگلان، پیربز در بجنورد، ارناوه در مانه و سملقان، سرانی در شیروان، چهل دختران در اسفراین، بیدک در گرمه، دربند در جاجرم و خبوشان در فاروج است.
استان خراسان شمالی با داشتن یکهزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده در شمال شرق کشور قرار دارد و هرساله پذیرای میلیون ها مسافر، گردشگر و زائر امام هشتم (ع) عبوری است.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.