بهروز جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه مجوزهای زیادی برای اسلحه های شکاری صادر شده است و به یقین افزایش شمار اسلحه ها، افزایش میزان شکارهای مجاز و غیرمجاز را افزایش می دهد.
وی گفت: پیش از این در هر روستا بیش از یکی دو اسلحه وجود نداشت اما اکنون این رقم 10 برابر افزایش داشته است.
جعفری اظهار داشت: اکنون حتی چوپانان که برای چرای دام در عرصه ها حضور پیدا می کنند، اسلحه حمل می کنند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست خراسان شمالی بدون ذکر آمار از شکارهای غیرمجاز در استان، افزایش شمار اسلحه ها را سبب نگرانی دوستداران محیط زیست و زمینه ساز شکار چهارپایان عنوان کرد.
بر اساس این گزارش، افزایش سلاح که بیش از ظرفیت و توان حیات وحش است، به دغدغه دوستداران محیط زیست بدل شده است و بر اساس اعلام مسئولان، اکنون 2 میلیون اسلحه در دست مردم کشور است.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.