به گزارش ایرنا هاشم شیرازیان روز دوشنبه در نشست آموزشی کتابداری ویژه کتابداران کانون های مساجد استان اظهار داشت: از مجموع کتابخانه های مساجد استان 173 باب مخزن دار و 120 باب کتابخانه باز است که هم اکنون 116 کتابدار مسئولیت ارائه خدمات در این مجموعه ها را بر عهده دارند.
وی بر ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب تاکید کرد و افزود: باید تلاش کنیم افراد بیشتری به سمت کتاب و کتابخانه ها تشویق شوند.
وی گفت: استان خراسان شمالی توانسته با تلاش فعالان کانون ها در چند دوره متوالی جزو برگزیدگان جشنواره ملی روستاهای دوستدار کتاب معرفی و از چند روستا در این جشنواره تقدیر شد.
شیرازیان اظهار داشت: در سال گذشته یکی از برگزیدگان جشنواره ملی تقدیر از مروجان برتر کتابخوانی از کتابدار کانون روستای اسفیدان بود و در سال جاری نیز پنج تن از فعالان کانون های استان به مرحله نهایی راه یافتند.
وی در خصوص طرح شنبه های کتابخوانی در مساجد افزود: کتاب داران باید این طرح را با اجرای سیر مطالعاتی و معرفی کتاب های ارزنده برای نمازگذاران نه تنها در روز شنبه بلکه در روزهای دیگر هفته نیز تداوم دهید.
وی با اشاره به ترویج فرهنگ مطالعه، این مهم را اساس توسعه عنوان کرد و گفت: هر اندازه آگاهی جامعه بیشتر شود مسئولیت پذیری و وظیفه مندی افراد هم بیشتر خواهد شد.
کتابخانه های مساجد خراسان شمالی ٢٦٣ هزار و ٥١٥ جلد کتاب دارد که علاقه مندان می توانند استفاده کنند.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری یک هزار و 108 باب مسجد در سطح استان دارد.
همچنین در استان خراسان شمالی 60 باب کتابخانه عمومی وجود دارد.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.