به گزارش ایرنا، سرهنگ رحمان اسپیدکار روز شنبه در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه تنها 17 درصد فوتی های حوادث رانندگی در سر صحنه است اظهار داشت: این میزان در سطح کشور 32 درصد است.
وی افزود: این آمار نشان می دهد که میانگین فوت حادثه دیده های تصادفات رانندگی در بیمارستان های این استان بالاتر از شاخص کشور است که در این راستا از دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خواستار بررسی هستیم.
سرهنگ اسپیدکار گفت: در هشت ماه سال جاری 37 فقره تصادف فوتی در استان رخ داده که منجر به فوت 38 نفر از شهروندان شده است.
وی افزود: از مجموع فوتی های امسال 9 نفر عابران پیاده، دو نفر سرنشین موتورسیکلت و 17 نفر راکب موتورسیکلت بودند.
وی تعداد تصادفات جرحی را نیز یکهزار و 796 فقره با دو هزار و 132 مجروح اعلام کرد و اظهار داشت: 545 نفر از مجروحان را عابران پیاده، 573 نفر سرنشین و یکهزار و 14 نفر راکبان موتورسیکلت و سرنشین هستند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی بیشترین علت تصادفات را عدم رعایت حق تقدم با 42 درصد و عدم رعایت فاصله طولی و توجه به جلو با 21 درصد ذکر کرد و گفت: 65 درصد خودروهای مقصر در تصادفات سواری و 21 درصد موتورسیکلت بوده است.
وی اظهار داشت: در این مدت 11 هزار و 444 فقره گواهینامه صادر و چهار آموزشگاه رانندگی جدید نیز در شهرستان های این استان تاسیس شده اند.
سرهنگ اسپیدکار اظهار داشت: به پرونده 574 راننده متخلف دارای نمره منفی بالا و تعویض ارکان خودرو نیز رسیدگی و گواهینامه 208 راننده متخلف ضبط شده است.
وی افزود: در راستای فرهنگ سازی و آموزش نکات ایمنی نیز کارشناسان پلیس در 118 مدرسه حضور یافته و هفت هزار و 95 نفر از دانش آموزان را آموزش داده اند.
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: همچنین از 70 نقطه حادثه خیز شناسایی شده، مشکلات 24 نقطه رفع و 12 نقطه آشکارسازی شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی با داشتن هشت شهرستان در شمال شرق کشور واقع است.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.