حمید فخرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخلاف روال معمول، 2 سال است که هیچ اعتباری برای تعمیر و مرمت آبشخور وحوش این شهرستان منظور نشده است.
وی گفت: تداوم خشکسالی و بحران آب، خوشبختانه به تلفات وحوش منجر نشده، ولی با توجه به وسعت شهرستان، ساخت آبشخور در برخی مناطق زیست محیطی ضروری است.
فخرانی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال جاری افزود: امسال برای تامین آب حیات وحش، بدون تامین اعتباری، لایروبی چشمه ها توسط محیط بانان منطقه صورت گرفت که نیاز است سال آینده ایجاد چند آبشخور در برنامه قرار گیرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی شهرستان و کمبود آبشخور، باید در 2 مکان آب انبارهایی برای تامین آب مورد نیاز وحوش ساخته شود.
منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در حوزه کپه داغ با گستره 18هزار هکتار در شمال شهرستان شیروان در مرز استان خراسان شمالی با ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخایر غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.
شهرستان شیروان با گستره 3789 کیلومترمربع، علاوه بر منطقه حفاظت شده مرزی «گلیل و سرانی» که به عنوان زیست کره به ثبت جهانی رسیده، مناطق بکر زیست محیطی «زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو» را در خود دارد که زیستگاه انواع پرندگان و جانوران وحشی است.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.