حمید فخرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال اعتباری برای خرید علوفه مورد نیاز وحوش اختصاص نیافته که این موضوع بر مشکلات زیست جانوران افزوده است.
وی گفت: با توجه به سردسیر بودن منطقه حفاظت شده گلیل این شهرستان، بیشتر حیوانات در فصل زمستان به سمت کشور ترکمنستان می روند.
فخرانی با بیان اینکه برخی از وحوش برای تغذیه در فصل سرما به باغ ها و اراضی کشاورزی پناه می برند گفت: توصیه می شود شهروندان در صورت مشاهده حضور حیوانات در مناطق مسکونی بدون آزار و اذیت آنها، فورا مراتب را به اداره‌کل حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه نزدیک شدن وحوش به مناطق زندگی مردم یکی از مشکلات احتمالی در فصل زمستان است افزود: در بسیاری از موارد حیوانات قصد آسیب به فرد را ندارند و فقط دنبال تغذیه اند ولی مردم به علت رعب و وحشت و تحریک کردن آنان برای دور کردن از محل زندگی خود باعث حمله ور شدن آنان می شوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: امسال بر اثر ورود شغال و گزار به اراضی باغی در روستای فجر آباد و گلیان از توابع بخش مرکزی این شهرستان و تحریک کردن مردم منطقه 4 نفر زخمی شدند که با مراجعه به مراکز درمانی حال آنان بهبود یافت.
فخرانی افزود: در صورت هر گونه گزند و آسیبی از سوی حیوانات به اهالی، هزینه ها با توجه به فاکتورهای ارائه شده به محیط زیست پرداخت می شود.
گستره شهرستان شیروان 400 هزار هکتار است که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.