به گزارش ایرنا، مجید پورعیسی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: از مدیران و فرمانداران انتظار می رود با هم افزایی با معاونت عمرانی استانداری، طرح ها و پروژه های در دست اجرا را احصا و درخواست ها را مطرح کنند تا بتوانیم از اکنون برای دریافت اعتبار برنامه داشته باشیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی ها برای مراودات تجاری خراسان شمالی با 15 کشور جهان گفت: باید تلاش شود تا مراودات تجاری این استان با کشورهای خارج، بیشتر شود و از اتاق بازرگانی هم انتظار می رود در این باره همت بیشتری داشته باشد.
پورعیسی همچنین بر رویکرد از پایین به بالا برای ارتقای بهره وری در اجرای کارها تاکید کرد و گفت: مدیران برخی از اختیارات را تفویض کنند و از آن نهراسند زیرا کسی از اعتماد کردن متضرر نشده است.

* موریانه هایی برای انقلاب
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به برخی از تهدیدهای انقلاب از آن به موریانه یاد کرد و گفت: یکی از این موریانه ها، اختلاس و نبود تقوای اقتصادی است و این خیانت به مردم، بزرگترین خیانت است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: با مشاهده اختلاس ها، این ذهنیت برای مردم تداعی می شود که مسئولان، در این باره با هم هستند و باید از ترویج این فکر جلوگیری کنیم.
وی، اختلاف را موریانه دیگر عنوان کرد و افزود: اختلاف افکنی سبب از دست دادن انرژی ها و سوختن سرمایه ها می شود و این تفرقه و جناح زدگی توان را از بین می برد.
امام جمعه بجنورد با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت گفت: باید تلاش شود تا با حفظ وحدت، هر چه در توان داریم برای مقابله با بدخواهان دشمن استفاده کنیم.

* نمایشگاه پژوهش
رئیس دانشگاه بجنورد هم با اشاره به فرا رسیدن هفته پژوهش گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های پژوهشی استان در بخش های مختلف صنعت، علم و فناوری یکی از برنامه های این هفته است.
احمد محقر اظهار داشت: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی از دیگر برنامه های هفته پژوهش در استان است.

* نرم افزار مجاز یار
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم از راه اندازی نرم افزار مجاز «یار» در استان خبر داد و گفت: نرم افزار مجاز یار با هدف آموزش رسانه ای خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت مدیران و خانواده های آنان در دستور کار است.
مهدی آریان اظهار داشت: این نرم افزار در گوشی های موبایل قابل نصب است و بستری برای آشنایی خانواده ها با دنیای مجازی و رسانه ها است و امید می رود مدیران از آن استقبال کنند.

* بجنورد، میزبان جشنواره تولیدات مراکز صداو سیمای استان ها
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان ها به میزبانی بجنورد گفت: جشنواره بیست و دوم به میزبانی بجنورد برگزار می شود که انتظار می رود دستگاه های اجرایی برای برگزاری این رویداد مهم کمک کار باشند.
حمید قربانی جم اظهار داشت: این رویداد، بستر بسیار مهم برای معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های این استان در سطح ملی و بین المللی است.
وی افزود: در این رویداد یکهزار میهمان از استان های مختلف در بجنورد حاضر می شوند که انتظار می رود دستگاه ها برای اسکان همکاری داشته باشند.
7185/6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.