رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه در یکهزار و 300 متر فضای مفید نمایشگاهی با حضور شرکت های فعال در حوزه کشاورزی از استان های مختلف در استان برگزار می شود.
مهندس حسن نامجو افزود: تاکنون 63 شرکت از استان های خراسان شمالی، رضوی، تهران، مازندران و اصفهان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه در 105 غرفه برگزار می شود که 51 غرفه از 27 شرکت در حوزه آبیاری نوین، 15غرفه از هفت شرکت در حوزه ادوات کشاورزی و 6 غرفه از پنج شرکت مربوط به حوزه دام و طیور است.
مهندس نامجو افزود: همچنین پنج غرفه از چهار شرکت در بخش نهاده های کشاورزی، چهار غرفه از چهار شرکت گلخانه ای و 6 غرفه از 6 شرکت صنایع غذایی در نمایشگاه حضور می یابند.
وی گفت: این در حالی است که 11 شرکت با 13 غرفه نیز ویژه ادارات و مجموعه های تخصصی این حوزه است
مهندس نامجو یادآور شد: امسال با توجه به نوسانات قیمت در بازار، شرکت ها رغبت چندانی برای حضور در نمایشگاه و عرضه محصولات خود ندارند.
وی اظهار داشت: امسال نیز تمامی غرفه ها پر شده اند ولی رغبت به شرکت در نمایشگاه همانند سال های گذشته نیست و قیمت محصولات شرکت هایی نیز که حضور خواهند داشت افزایش زیادی داشته که رغبت کشاورز را نیز برای خرید کم می کند چرا که احتمال می دهند قیمت ها در آینده تثبیت پیدا کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی برگزاری نمایشگاه کشاورزی در شرایط فعلی را نشان دهنده عملکرد خوب آن دانست و گفت: امسال شرکت ها بویژه در حوزه ادوات و آبیاری نوین و صنایع غذایی حضور پررنگ تری دارند.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی شده تا در صورت تامین اعتبار لازم وسیله ایاب و ذهاب رایگان برای کشاورزانی که نیاز به خرید دارند از محل روستا و شهرهای دیگر فراهم شود تا از نمایشگاه بازدید کنند.
مهندس نامجو افزود: هماهنگی نیز با مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان ها صورت گرفته تا زمینه بازدید نیروهای متخصص و کشاورزان پیشرو را از نمایشگاه فراهم کنند.
وی برگزاری این ‌نمایشگاه را در آشنایی بهره برداران بخش کشاورزی با سیستم های نوین و دانش و علم روز دنیا در این حوزه بسیار تاثیر گذار خواند.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی حدود سه هزار عضو در بیش از 30 رشته کشاورزی، منابع طبیعی، گیاه پزشکی، محیط زیست و زراعت دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.