امین رضا مرآتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدوین این برنامه در پی خشکسالی های مکرر و بروز مشکلات تامین آب در بخش های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت انجام می شود.
وی با بیان اینکه مقدمات این طرح آماده شده است، اظهار داشت: قرار است این طرح به صورت یکپارچه در شهرستان شیروان مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و بتوانیم در خصوص مدیریت یکپارچه حوزه آب اقدامات موثری تری انجام دهیم.
فرماندار شیروان گفت: امیدواریم در کنار برنامه های کارشناسی صورت گرفته مردم هم بتوانند کمک کنند تا در مصرف آب صرفه جویی صورت گیرد و از اصول نوین حوزه کشاورزی و سایر بخش ها استفاده شود.
مرآتی افزود: همچنین طی بازدید صورت گرفته از مجتمع آبرسانی زیدر سرانی، جیرستان، تکمران و سد بارزو این شهرستان قرار بر این شد از ظرفیت های استانی و شهرستان استفاده کنیم و این مجتمع ها در قالب یک مجتمع یکپارچه متصل شوند و از رینگ یکپارچه به صورت آبرسانی استفاده کنند.
اجرای مجتمع آبرسانی زیدر سرانی شامل 26 روستا در شهرستان شیروان می شود.
هم اکنون 134 روستا در شهرستان شیروان از آب شرب برخوردارند که 60 هزار نفر تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان اند و 21 هزار و 500 انشعاب آب روستایی دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.