احمد پورکاظم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور ساماندهی و مدیریت مصرف آرد آزاد در واحدهای صنعتی، صنفی و تولیدی استان، تمام واحدهای مزبور برای دریافت آرد مورد نیاز باید اقدام به ثبت نام در سامانه فروش آرد به نشانی eflour.ir کنند.
وی افزود: ثبت نام از واحدها در حال انجام است و صنایع و اصناف آردبر دارای پروانه بهره برداری و کسب از جمله کارخانه های ماکارونی، واحدهای خشکه پزی، نانوایی های آزادپز و قنادی ها برای دریافت آرد باید در سامانه مزبور ثبت نام کنند.
وی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف ساماندهی توزیع آرد در میان صنایع و اصناف آردبر، رصد و کنترل میزان مصرف، جلوگیری از تخلف ها در زمینه مصرف آرد و در مجموع مدیریت مصرف این محصول در دستور کار است.
پورکاظم گفت: در صورت کامل نشدن ثبت نام، شرکت غله و خدمات بازرگانی و کارخانجات تولید آرد استان نمی‌توانند نسبت به تامین آرد مورد نیاز این واحدها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه این سامانه از ابتدای آذرماه قابلیت اجرا دارد، خاطرنشان کرد: تا کنون نیمی از اصناف استان در این سامانه ثبت نام کرده اند.
سرپرست اداره تنظیم بازار اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: میزان دقیق مصرف آرد در اصناف مشخص نیست اما بر اساس برآوردها، ماهانه یکهزار تن آرد در این واحدها مصرف می شود و پنج واحد صنعتی نیز سالانه 20 هزار تن آرد مصرف دارند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.