به گزارش ایرنا سرهنگ ابوالقاسم چمن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: شعار امسال این هفته «بسیج مظهر ایستادگی، پیشرفت، وحدت و خدمت» است که بیشتر برنامه های این هفته نیز حول این محور است.
وی افزود: در روز اول هفته بسج 158 برنامه با محوریت مسجد، روز دوم، بسیج اقتصاد مقاومتی با 174 برنامه، روز سوم، بسیج اقتدار دفاعی و امنیت با 243 برنامه، روز چهارم، بسیج علم و فناوری با 185 برنامه، روز پنجم با محور بسیج استکبارستیزی 244برنامه، روز ششم با محور دفاع از مردم مظلوم یمن 156 برنامه و روز هفتم با محور بسیج و 40 سال افتخار 139 برنامه اجرا می شود.
وی اظهار داشت: برنامه های بزرگداشت هفته بسیج پس از پایان این هفته نیز ادامه خواهد داشت.
وی، همایش حماسه حضور، افتتاح طرح های بسیج سازندگی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، برگزاری همایش ها و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، اعزام دانش آموزان به مناطق راهیان نور، برگزاری میز خدمت، گلباران مزار شهدا و اجرای برنامه های آموزشی را از برنامه های این هفته عنوان کرد.
جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی، اعضای بسیج در این استان را شامل 22 قشر عنوان کرد و گفت: تمامی اقشار مختلف و تاثیرگذار جامعه در بسیج عضویت داوطلبانه دارند.
سرهنگ چمن اظهار داشت: بسیج آمادگی که بی منت و به شکل مستمر در حوزه های تخصصی به دستگاه های اجرایی برای رفع محرومیت و برطرف شدن مشکلات کمک کند.
وی افزود: امسال 130 پروژه اقتصاد مقاومتی با بیش از 11 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار در دست اجراست که در هفته بسیج 72 پروژه با 40 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.
جانشین فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالی اظهار داشت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز 85 پروژه در دست اجرا دارد که در این هفته 45 طرح افتتاح می شود که برای این میزان افزون بر 50 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
سرهنگ چمن افزود: امسال 226 فقره وام با نرخ 10 درصد نیز برای ایجاد طرح های اشتغال با سهمیه 70 میلیارد ریالی در نظر گرفته شده که تاکنون 40 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی بر خدمت رسانی به مردم مناطق محروم تاکید کرد و گفت: در اجرای طرح کرامت هفت منطقه دارای آسیب اجتماعی در استان شناسایی شده که برنامه های ویژه برای آنها تعریف شده است.
وی اظهار داشت: در هفته بسیج 2 هزار سبد غذایی نیز در محلات بین خانوارهای نیازمند استان توزیع خواهد شد.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفر بیش از 300 هزار نفر بسیجی دارد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.