امین فلاح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد مدارس و کلاس درس بخاری نفتی از نوع کاربراتوری دارند که استاندارد می باشد اما، با با سامانه های گرمایشی بخاریهای جدید و به روز تعویض خواهد شد.
وی گفت: همچنین در این شهرستان 52 آموزشگاه با 269 کلاس درس بخاری گازی و 107 آموزشگاه با 610 کلاس درس سیستم حرارت مرکزی استاندارد دارند.
فلاح افزود: بهینه سازی سامانه گرمایشی سنتی آن دسته از مدارس که به روز نیست سالانه بر مبنای تخصیص اعتبار و اولویت بندی تعداد دانش آموز، میزان زیر بنای ساختمان، مورد استفاده آموزشی و میزان خطر آفرین بودن مدارس هدفگذاری شده و بهبود می یابد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال در فاز اول برای مدارس سطح روستای این استان 400 دستگاه بخاری هرمتیک خریداری شده است چرا که استفاده از بخاری گازی ممنوع شده است و نظام مهندسی مجوز استفاده از این بخاری ها را در مدارس نمی دهد.
فلاح با بیان اینکه هزینه خرید هر دستگاه بخاری هرمتیک 28 میلیون ریال می باشد افزود: سامانه های جدید هوشمند و قابل تنظیم شدن هستند، دریچه احتراق آن کاملا بسته است و به داخل راه ندارد، در مقابل باد مقاومت خوبی دارد و از طرفی نصب آن کمک به محیط زیست و کاهش آلایندگی خواهد شد.
هم اکنون 28 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.