علی شیرزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به هر کودک مبتلا به سوء تغذیه ماهانه 930 هزار ریال هزینه برای خرید لبنیات، گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات، ماکارانی و سایر اقلام سبد کالایی پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه سبد کالا فقط یکسال به کودکان واجدالشرایط پرداخت می شود گفت: در این صورت اگر کودک از لحاظ رشد و وزنی دچار مشکل باشد در صورت تایید شبکه بهداشت و درمان، کمک به سوء تغذیه آنان همچنان ادامه می باید.
شیرزادی در خصوص کمک هزینه درمان کودکان دچار سوء تغذیه افزود: همچنین در صورت عدم تامین هزینه های درمانی و نیازمندی خانواده آنان، هزینه درمان به آنان نیز پرداخت می شود.
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شیروان با بیان اینکه 18 مادر شیرده تحت پوشش این نهاد حمایتی هستند گفت: مادران شیرده تحت حمایت این نهاد به مدت هشت ماه از سبد غذایی برخوردار می شوند.
شیرزادی خواستار توجه والدین به کودکان شد و افزود: توجه به تغذیه و ایمنی غذا در کودکان ازجمله مسائل مهمی است که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند و کم‌وزنی، لاغری و کوتاه‌ قدی ازجمله شاخص‌های سوء تغذیه در کودکان است.
هم اکنون اکنون 15 هزار و 740 نفر جمعیت مشتمل بر هفت هزار و 253 خانوار در شهرستان شیروان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.