علی اصغر هدایتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا منابع بانک های دولتی استان را در پایان سال گذشته 45 هزار و 586 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این میزان در نیمه نخست امسال به 51 هزار و 581 میلیارد ریال رسیده که رشد 13.15 درصدی را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: این در حالی است که منابع بانک های خصوصی استان در پایان تیرماه سال جاری 24 هزار و 767 میلیارد ریال بوده است.
وی مجموع منابع بانک های دولتی و خصوصی استان در بازه مزبور را 76 هزار و 349 میلیارد ریال دانست و گفت: این نشان می دهد سهم بانک های خصوصی از کل منابع استان 32.44 درصد و بانک های دولتی 67.56 درصد است.
هدایتی، وضعیت مصارف در بانک های دولتی استان را نیز در پایان سال 96 به میزان 52 هزار و 223 میلیارد ریال اعلام کرد که با افزایش 8.65 درصدی در پایان شهریور امسال به 56 هزار و 740 میلیارد ریال رسیده است.
وی یادآور شد: بر این اساس مصارف بانک های خصوصی که تا پایان تیرماه احصا شده به 9 هزار و 758 میلیارد ریال رسیده است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی اظهار داشت: این آمار بیانگر این است که سهم بانک های خصوصی از مصارف کل استان 14.67 درصد و سهم بانک های دولتی 85.32 درصد است.
وی افزود: بر این اساس می توان گفت سهم بانک های خصوصی معادل یکسوم کل منابع بانکی استان و سهم آنها در مصارف معادل یک هفتم است.
هدایتی خاطرنشان کرد: این ارقام نشان دهنده آن است که بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات و مشارکت در طرح های اقتصادی سهم درخوری ندارند.
وی افزود: اکثر منابع این بانک ها که متعلق به مردم استان است از استان خارج شده و به تهران و سایر استان ها انتقال یافته و سرمایه گذاری می شود.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی اظهار داشت: خروج این منابع از استان نتیجه ای جز عدم پیشرفت و سرمایه گذاری و رونق استان نخواهد داشت.
هدایتی گفت: اگر این نقدینگی در منطقه باقی مانده و به استان تزریق شود می تواند در شکوفایی اقتصاد و حل بسیاری از مشکلات بنگاه های تولیدی موثر باشد.
کمیسیون هماهنگی بانک های دولتی خراسان شمالی شامل 13بانک و کمیسیون بانک های خصوصی شامل 21 بانک است.
در آخرین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با تاکید بر احصای منابع و مصارف بانک های خصوصی، از آنها خواسته شد وضعیت منابع، مصارف، مطالبات و... را به صورت شفاف اعلام کنند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.