علی اصغر هدایتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:زوج های جوان به محض اینکه در سایت بانک مرکزی، بانک مورد نظر خود را انتخاب کنند شعبه مورد نظر در کوتاه ترین زمان تعیین و با تکمیل مدارک، تسهیلات در بازه زمانی 10 روزه پرداخت می شود.
وی افزود: اینک نسبت مصارف قرض الحسنه به منابع بانکی های دولتی استان افزون بر 100 درصد است.
هدایتی اظهار داشت: بر این اساس تسهیلاتی که اکنون به زوج های جوان تحت عنوان وام های ازدواج با سود 4درصد پرداخت می شود از محل منابع کوتاه و بلند مدت است.
وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ازدواج به افراد متقاضی در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود و محدودیتی در پرداخت این تسهیلات نیز نداریم.
دبیر کمیسیون بانک های خراسان شمالی تعداد وام های ازدواج پرداخت شده در سال گذشته را 11 هزار و 289 فقره اعلام کرد که به میزان 2 هزار و 92 میلیارد ریال بوده است.
وی یادآور شد: این میزان نسبت به سال قبل از لحاظ تعداد پرداخت 67 درصد و نسبت به مبلغ 99 درصد رشد داشته است.
هدایتی افزود: همچنین در نیمه نخست امسال نیز با افزایش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 150 میلیون ریال برای هر نفر، 7 هزار و 108 فقره وام به مبلغ یک هزار و 100 میلیون ریال پرداختی داشته ایم.
وی گفت: این تسهیلات توسط 13 بانک دولتی استان پرداخت شده که بیشترین آنها مربوط به بانک ملی، ملت و کشاورزی بوده است.
دبیر کمیسیون بانک های خراسان شمالی اظهار داشت: میزان تسهیلات برای خانواده های جانبازان، فرزند شهید و افراد دارای شرایط خاص نیز 300 میلیون ریال است.
براساس برخی آمارها، 295 هزار دختر و پسر 15 تا 29 سال خراسان شمالی در شرایط سن ازدواج قرار دارند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.