استخر آبگرم ایوب بجنورد، هفته جاری توسط اداره بهداشت این شهرستان به دلیل وجود مسائل بهداشتی و مشکلات سازه ای پلمب شد.
حجت الاسلام علی اکبر صفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تعطیلی این مجموعه توسط اداره بهداشت، اظهار داشت: برای رفع این مشکلات تفاهم نامه ای با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه منعقد شده است.
وی افزود: نشستی نیز با معاون عمرانی استاندار در این رابطه برگزار شد که مقرر شد طرح جامع این مجموعه آماده شود و بر اساس آن اعتبار مورد نیاز برای حل کامل مشکلات این مجموعه پیش بینی و یا برای جذب سرمایه گذار اقدام شود.
حجت الاسلام صفری گفت: این طرح هم اینک توسط مشاور در دست تدوین است و امیدواریم تا پایان ماه جاری آماده شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد یادآور شد: بعد از تکمیل این طرح اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن نیز برآورد خواهد شد.
وی گفت: در صورتی که اعتبارات مورد نیاز از طریق بودجه ملی و استفاده از ظرفیت سرمایه گذار بخش خصوصی برای این طرح تامین نشود، تلاش خواهیم کرد اعتبارات مورد نیاز را از طریق سازمان اوقاف تامین کنیم.
وی افزود: این مجموعه قرار بود از ابتدای مهر امسال برای انجام تعمیرات تعطیل شود ولی چون قرارداد مستاجر تا 25 مهرماه بود امکان انجام این امر در زمان یاد شده ممکن نشد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بجنورد اظهار داشت: اکنون کارهای مقدماتی ایجاد امکانات زیربنایی و تعمیر و بهسازی استخر در حال اجراست.
آبگرم ایوب پیغمبر در شمال خاوری بجنورد و در ۹۵ کیلومتری آن قرار دارد و چشمه های متعدد آبگرم آن که خواص درمانی دارد، علاقه مندان و گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. در حاشیه استخر آبگرم مقبره ای وجود دارد که اهالی آن را منسوب به ایوب پیغمبر (ع) می دانند.
به گفته مسئولان میراث فرهنگی، روزانه افزون بر پنج هزار نفر از مجموعه آبگرم ایوب بازدید کرده و بعضا از خواص درمانی آب آن بهره می برند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.