سیدعقیل مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آبگیر سطحی از سد شیرین دره شهرستان مانه و سملقان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه اعتبار اجرای طرح آبگیر سطحی در سد شیرین دره، 30 میلیارد ریال است و این طرح اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مرتضوی با بیان اینکه آبگیر سطحی با هدف کمک به ارتقای کیفیت آب آشامیدنی شهروندان بجنورد در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: تغییر کیفیت آب سد شیرین دره در برخی از فصول، سبب گلایه شهروندان می شود و بر این اساس تلاش داریم تا با اجرای آبگیر سطحی، این مشکل برطرف شود.
وی گفت: آب مخزن سد شیرین دره در برهه ای از فصل سال با تغییر دمای هوا دچار جریان همرفتی می شود و در این پدیده، آب سطح پایین مخزن سد که اکسیژن و کیفیت کمی دارد به بالا جریان پیدا کرده و سبب تغییر کیفیت آب می شود.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد آبگیر سطحی در سد شیرین دره، آب مورد نیاز شهروندان از سطح سد که کیفیت بهتری دارد برداشت می شود.
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی تصریح کرد: برداشت آب از سطح سد، تنها در فصل هایی که تغییر دما سبب ایجاد مشکل در کیفیت آب است، انجام می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.