حجت الاسلام علی خادمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مبلغان در سه موکب خراسان شمالی که در مرز مهران و کربلای معلی استقرار یافته، مستقر شده اند.
وی افزود: اقامه نماز جماعت، بیان آداب سفر و زیارت و اجرای برنامه ها و خدمات فرهنگی، دادن مشاوره و پاسخ به شبهات از مهمترین برنامه های مبلغان اعزامی است.
حجت الاسلام خادمی گفت: جدای از مبلغان اعزامی برای آیین اربعین حسینی، شمار زیادی از مبلغان نیز به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام می شوند.
وی اظهار داشت: مبلغان همچنین با کاروان های پیاده و سواره عازم حرم رضوی همراه شده و به بیان آداب و مسائل مذهبی می پردازند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی نیز با اشاره به اعزام 57 مبلغ و خادم به مراسم اربعین حسینی، گفت: این تعداد شامل 17 مبلغ و 40 تن از خادمان امام زادگان استان است.
حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی افزود: این افراد در موکب امام زادگان که در مرز مهران مستقر است پذیرایی از زائران را به همراه انجام اقدامات فرهنگی بر عهده دارند.
وی گفت: در این موکب مرزی روزانه از 10 هزار نفر از زائران اربعین پذیرایی می شود و خدمات اسکان نیز برای هزار نفر در شبانه روز فراهم شده است.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی مسئول فرهنگی موکب امام زادگان در مرز مهران است، گفت: مدیریت تبلیغات محیطی، برپایی خیمه های معرفت و توزیع اقلام فرهنگی بین زائران به این استان واگذار شده است.
حجت الاسلام آسوده یدکی گفت: موکب امام زادگان از 24 مهرماه تا 11 آبانماه خدمات لازم به زائران را در مرز مهران انجام می دهد.
امسال 9 هزار و 692 نفر در این استان برای شرکت در آیین های عزاداری اربعین حسینی در کربلای معلی، نامنویسی کردند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.