سیدمهدی رزاز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای طرح توسعه فرودگاه 60 هکتار زمین از ناظرآباد تملک شده بود که تاکنون تنها وضعیت 10 درصد باقی مانده که در حال تسویه حساب هستیم.
وی اظهار داشت: هم اکنون نیز 21 هکتار از اراضی ملی معارض پیدا کرده که در دست بررسی است.
فرودگاه خراسان شمالی 300 هکتار مساحت دارد که از مجموع این فضا 200 هکتار مربوط به منطقه پروازی است و مابقی شامل ساختمان اداری، ترمینال، آتش نشانی و ساختمان نیروی انتظامی و سپاه و سایر ابنیه ها است.
رزاز اظهار داشت: هم اکنون شرکت ماهان در فرودگاه بجنورد در سه روز دوشنبه، پنجشنبه و جمعه پرواز دارد با وجود اینکه این سه روز برای سفر کاری، اداری و درمانی مناسب نیست اما شهروندان اقبال خوبی دارند.
وی گفت: هفت هزار و 148 مسافر در نیمه نخست امسال با پروازهای این فرودگاه جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 63.8 درصد کاهش دارد.
رزاز اظهار داشت: در این مدت سه هزار و 791 مسافر پروازی وارد بجنورد شده و سه هزار و 357 مسافر نیز استان خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کردند.
وی افزود: شمار مسافران ورودی به بجنورد در نیمه نخست امسال نسبت به پارسال 63.7درصد و شمار مسافران خروجی پروازی نیز 66.9 درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا پس از سال 1385 و با توجه به تشکیل استان خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد شاخص های پروازی فرودگاه مانند تعداد روزهای پرواز، تعداد پرواز ها و تعداد مسافر رشد قابل توجهی داشت به نوعی که در تمامی روزها در این فرودگاه پرواز انجام می شد اما در سال های اخیر برخی از شرکت ها از ارائه خدمات به این مرکز خودداری می کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر است.
در این استان مجتمع های بزرگ صنعتی و تولیدی نظیر پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، فولاد اسفراین و کارخانه قند شیروان فعالیت دارند که مدیران و کارشناسان این واحدهای صنعتی همواره در حال تردد بین استان و تهران هستند.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.