سلیمان غضنفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زلزله تیرماه امسال، 389 واحد مسکونی در سنخواست خسارت دیدند که 24 واحد از این تعداد در شهر بود که این خسارت ها در حد ترک خوردگی دیوارها گزارش شده بود.
وی با بیان اینکه زلزله در هفت روستای این بخش خسارت به بار آورد گفت: در این حادثه، 298 واحد نیاز به بازسازی و 85 واحد نیاز به تعمیر پیدا کرد.
غضنفری افزود: تسهیلات بازسازی در هیات دولت مصوب و به استان ابلاغ شده است و برای بازسازی هر واحد، 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و 100 میلیون ریال هم تسهیلات برای خرید لوازم خانگی با نرخ 4درصد و بصورت زنجیره ای مصوب شده است.
وی اظهار داشت: برای تعمیر هر واحد خسارت دیده هم 120 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود متقاضیان، 100 میلیون ریال برای خرید تجهیزات و لوازم خانگی دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی هر واحد مسکونی، 70 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض و در مجموع 470 میلیون ریال به این خسارت دیدگان پرداخت می شود.
غضنفری گفت: برای تعمیرات واحدهای خسارت دیده هم 20 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود که میزان کمک به این واحدها در مجموع به 240 میلیون ریال می رسد.
بخشدار سنخواست با بیان اینکه هنوز در روستای قلی چند خانواده در چادر به سر می برند گفت: این افراد روز را در چادر سپری می کنند و شب را در منزل اقوام و خویشاوندان اقامت دارند.
وی گفت: باقی خانواده های خسارت دیده از زلزله، به منازل آسیب دیده خود بازگشته اند.
به گفته بخشدار سنخواست در روستاها شمار واحدهای مسکونی کم است و نمی توان برای اسکان خسارت دیدگان منزل اجاره ای تامین کرد از این رو روستاییان توسط اقوام خود اسکان داده شده اند.
زمین لرزه ای به قدرت 4.9 در امواج درونی زمین ریشتر ساعت 8 و 28 دقیقه 26 تیرماه امسال، سنخواست شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی را لرزاند و خسارت هایی را به بار آورد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.