سیداصغر مطهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال شمار واحدهای آلاینده استان از 20 واحد در فصل بهار به 15 واحد در پایان تابستان کاهش یافته است.
وی افزود: آلایندگی 9 واحد تولیدی مربوط به مشکل پساب و آلودگی منابع آبی است و مابقی مربوط به آلایندگی هوا است.
مطهری خاطرنشان کرد: اکنون هشت کشتارگاه دام و طیور، وضعیت مناسبی به لحاظ دفع پساب ندارند و این امر سبب نفوذ پساب به منابع زیرزمینی و آلودگی منابع آب می شود و در لیست واحدهای آلاینده قرار گرفته اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در این باره اخطارهای لازم به شهرداری ها داده می شود و امید است در این باره اقدام لازم انجام شود.
وی با اشاره به انبار کردن زباله ها در دامنه کوه باباموسای بجنورد افزود: انباشت زباله ها و مدیریت غیراصولی آن سبب می شود شیرابه زباله به زمین نفوذ کرده و منابع آب زیرزمینی را آلوده کند.
مطهری درباره آلودگی منابع آب سطحی استان گفت: خوشبختانه خطر جدی و منابع آلاینده خطرناک تهدید کننده منابع آب سطحی استان مشاهده نشده است.
وی در عین حال گفت: پایش ها و بررسی های لازم از منابع سطحی آب در استان توسط محیط زیست و شرکت آب منطقه ای انجام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، در باره آلودگی منابع آب زیرزمینی و مشکلات آن برای مصارف آشامیدنی گفت: یکی از نگرانی ها، آلودگی چاه های آب آشامیدنی و منابع آب زیرزمینی در اطراف کشتزارهای روستایی است.
وی تصریح کرد: برخی از چاه ها در اطراف زمین های کشاورزی حفر شده که به هنگام بارندگی ها، سم و کودهای شیمیایی استفاده شده در کشتزارها، وارد این منابع شده و آنرا آلوده می کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: بر اساس گزارش های رسیده، امسال، میزان نیترات و نیتریت موجود در آب چاه های برخی روستاهای استان به حدی بود که آب، برای مدتی از مدار مصرف آشامیدن خارج شد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.