علی زاهدی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعیت بالای 15 سال این استان 663 هزار و 699 نفر است که 532 هزار و 471 نفر آنها کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده اند.
وی افزود: کارت ملی هوشمند 11 هزار و 492 نفر نیز صادر شده ولی با وجود چند نوبت ارسال پیامک به این افراد، آنان برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده اند.
زاهدی نیا تاکید کرد: ما این کارت ها را تا مدت محدودی می توانیم نگه داریم و اگر تا پایان سال برای دریافت کارت خود مراجعه نکنند این کارت ها باطل شده و افراد باید مجددا درخواست صدور کارت کرده و هزینه دوباره ای را بپردازند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی اظهار داشت: پایان سال 97 آخرین مهلت دریافت کارت ملی هوشمند است و کارت های قدیمی از اعتبار ساقط می شود و این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی شود.
وی گفت: هم اکنون به منظور سهولت انجام کار، مرحله پیش ثبت نام حذف شده و افراد می توانند با مراجعه مستقیم به ادارات ثبت احوال با پرداخت مبلغ 200 هزار ریال نسبت به تقاضای صدور کارت هوشمند خود اقدام کنند.
زاهدی نیا اظهار داشت: متقاضیان به محض مراجعه به ادارات ثبت احوال به سرعت در نوبت دریافت کارت قرار می گیرند و با یک بار مراجعه کارت ملی هوشمند برای آنها صادر می شود.
وی از جمعیت باقی مانده استان که هنوز کارت ملی خود را دریافت نکرده اند خواست هر چه سریع تر کارت های خود را دریافت کنند تا با پایان مهلت مقرر، دچار مشکل نشوند.
بر اساس سرشماری سال 1395 استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.