سعید رضا جندقیان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا در بجنورد ابراز امیدواری کرد: با هزینه کرد این میزان اعتبار به برنامه های توسعه پایدار روستایی کمک کرد.
جندقیان در رابطه با تمایل برخی روستاها برای تبدیل شدن به شهر نیز گفت: اعتقاد داریم اگر سکونتگاه های روستایی با همان قابلیت های موجود خدمات روستا را بگیرند و در همان مقیاس روستا بمانند بهتر است.
وی افزود: اینک روستاهایی هستند که شوراها و دهیاریهای آنها با وجود 30 هزار نفر جمعیت تمایلی برای تبدیل شدن به شهر ندارند ولی در کنار آن روستاهایی نیز با سه هزار و 500 نفر جمعیت هستند که اصرار بر شهر شدن دارند.
معاون دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاری ها دلیل این امر را در تفاوت های موجود در دیدگاه های فرهنگی و اجتماعی و جذب و توزیع درست برخی خدمات دانست.
وی اظهار داشت: در عین حال اگر روستایی شرایط لازم را داشته و مرکز بخش بوده و جمعیتی مناسب برای تبدیل شدن به شهر را داشته باشد مشکلی در این رابطه وجود ندارد و پیگیری های لازم انجام می شود.
جندقیان به برنامه های ویژه این سازمان نیز اشاره کرد و افزود: برنامه های خوبی در راستای توسعه اشتغال و توانمندکردن دهیاریها برای ایجاد درآمد پایدار در روستاها داریم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تفاهم نامه های خوبی با پست بانک برای بهره گیری از تسهیلات و با میراث فرهنگی برای توسعه روستاهایی که هدف گردشگری هستند، منعقد شده است.
معاون دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریها گفت: بر این اساس به 500 روستای شناسایی شده که هدف گردشگری هستند هر کدام یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص می یابد.
وی اظهار داشت: تا الان 280 روستا این اعتبارات را دریافت کرده اند و مابقی نیز در حال پرداخت است.
37 هزار و 100 دهیاری در سطح کشور دارای مجوز هستند که حدود 35 هزار دهیار در آنها استقرار دارند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.