علی روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم استان از طرح ویژه مسکن روستایی، ساخت پنج هزار واحد مسکونی است که تاکنون 35.6 درصد از تسهیلات این طرح ابلاغ شده است.
وی افزود: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی امسال 250 میلیون ریال است.
وی خاطرنشان کرد: پارسال هم سهم استان، ساخت پنج هزار واحد در روستاها با استفاده از منابع طرح ویژه مسکن روستایی بود که تنها چهار هزار و 200 فقره تسهیلات ابلاغ شد.
روحانی در بخش دیگر سخنان خود در باره مشکلات روستاییان در دریافت این اعتبارات گفت: برخی از بانک ها برای پرداخت این تسهیلات از قبول ضمانت های زنجیره ای خودداری می کنند این در حالی است که بر اساس دستورالعمل طرح مزبور، بانک ها مکلف هستند ضمانت زنجیره ای را قبول کنند.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: البته بسیاری از بانک ها، تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی را با ضمانت زنجیره ای پرداخت می کنند.
وی گفت: بروز خشکسالی ها و کاهش درآمد روستاییان، این قشر را در بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل کرده است و بسیاری از آنان به بانک ها بدهکار هستند.
روحانی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح ویژه مسکن روستایی در سال 85 در استان، 35 هزار واحد مسکن در روستاها پایان کار گرفته اند و هفت هزار و 500 واحد هم در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با استفاده از این تسهیلات اجرا شده و بر این اساس، 55 هزار واحد مسکن در روستاهای استان مقاوم سازی شده است.
معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روستاییان خواست تا در بازپرداخت تسهیلات سهیل انگاری نکنند.
بر اساس سرشماری سال 95، حدود 111 هزار و 200 خانوار در 103 هزار واحد مسکونی روستایی خراسان شمالی سکونت دارند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.